رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مطمئن باشید ورزشکاران ما با لباس ایرانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا حاضر می‌شوند.

صالحی امیری: لباس کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به دست کارگران داخلی دوخته شده استبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه یازدهمین همایش علوم ورزشی بیان کرد:جامعه ورزش جامعه با نشاطی است. این مراسم به همت قراخانلو رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی و دانشگاه شهید مدرس برگزار شد. آن چیزی که من فکر می‌کنم و می‌تواند مهم‌ترین نکته باشد این است که ورزش را باید از حوزه ورزش جدا کرد و آن را در عرصه ملی یک بار دیگر مرور کنیم.

صالحی امیری درباره اینکه شایعه شده شما برای بازی‌های آسیایی با یک برند آمریکایی قرارداد بسته اید، پاسخ داد:خیلی تمایل نداریم وقت مان را به این مسائل حاشیه‌ای و بی ارزش اختصاص دهیم. ما کاملا با یک برند ایرانی هم برای پرواز‌ها و هم لباس‌ها توافق کرده ایم. این لباس‌ها به دست کارگران ایرانی دوخته خواهدشد. مطمئن باشید ما به عنوان جامعه ورزش باور قلبی داریم که باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی گام برداریم. بنا نیست به موضوعات بی اهمیت بپردازیم.

او ادامه داد:ورزش در انسجام، هویت غرور ملی ایرانیان نقش به سزایی دارد. جامعه ورزش جامعه‌ای است که در چالش ها، آسیب‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادی می‌تواند در بیشتر مواقع کمک زیادی به مردم کند. ظرفیت بزرگ ورزش همچنان ناشناخته است. نکته بعدی نشاط ملی است که باید به آن توجه ویژه شود. ورزش اصلی‌ترین کانون نشاط ایرانیان است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بیان کرد:ما امسال رویداد‌های زیادی را در پیش داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به جام جهانی و بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و قرار است بزرگ‌ترین کاروان ایران پس از انقلاب اسلامی را با سرپرستی نصرالله سجادی به جاکارتا اعزام می‌کنیم. مطمئنم که ورزشکاران ما می‌توانند در جاکارتا خوش بدرخشند و من این نوید را می‌دهم که سال پر شکوهی را خواهیم داشت. نکته مهمتر اینکه ما در عرصه ورزش دارای یک وحدت و انسجام درونی هستیم. دولت، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و تمام دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در این زمینه به پیشرفت ورزش در کشور کمک کنند. حتی شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا در طول جلساتی که با ما در ایران داشت چندین بار به این مسئله اشاره کرد که ورزش ایران همواره یکدل است.

صالحی امیری ادامه داد: تقویت پایه‌های علمی ملی منجر به تقویت جایگاه ورزش ایران در دنیا می‌شود و اگر ما در حوزه علمی درست بکاریم قطعا در آینده میوه‌های خوبی را برداشت خواهیم کرد. خودم یک فرد دانشگاهی هستم و مسائل را از منظر علمی نگاه می‌کنم. معتقدم باید نگاه علمی همه جانبه به تمام ورزش داشته باشیم. ما به تازگی یک کار جدیدی را در کمیته ملی المپیک با مدیریت قره خانلو عضویت سجادی، طاهریان و سایر افراد شروع کرده ایم. ما با برنامه ریزی حرکت خواهیم کرد و از هر گونه حرکت احساسی یا غیر سازمان یافته پرهیز خواهیم کرد. معتقدیم باید در ورزش امروز صددرصد با برنامه و منسجم حرکت کنیم تا بتوانیم قله‌های موفقیت را سپری کنیم. قدم به قدم باید برنامه‌های عملیاتی را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات صالحی امیری در حاشیه یازدهمین علوم ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار