رئیس شورای المپیک آسیا گفت: ایران تنها یک عضو در شورای المپیک نیست بلکه یک شریک برای ما محسوب می‌شود.

شیخ احمد: ایران شریک شورای المپیک آسیاستبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیخ احمد فهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در نشست با روسای فدراسیون‌ها ورزشی کشورمان گفت: جلسات خوبی را در دفتر ریاست جمهوری، وزیر ورزش و صالحی‌امیری برگزار کردیم. بسیار خوشحالم که تصویر شفافی از این جلسات گرفتیم. بسیار خرسندم که با توانمندی صالحی امیری استراتژی دولتی در کنار مدیریت ورزشی قرار گرفت و بر همین اساس دولت هم بودجه ورزش را افزایش خواهد داد که تمام این‌ها دستاوردی شفاف در این نشست‌ها بود.

او افزود: روابط من با ایران طولانی بوده و 2 دهه است که ارتباط داریم. خیلی از این دوستان بار‌ها و در حوزه‌های مختلف کنار من بودند که البته به جزئیات بحث‌ها اشاره نمی‌کنم. در جلسات مختلفی که داشتیم، درباره ورزش جهان و میزبانی و حضور پررنگ زنان و کرسی‌ها صحبت شد و مطالب را شنیدم. ایران یک عضو نیست، بلکه همواره کنار ما بوده است. در روابط سیاسی شاید تنش‌هایی باشد، اما حضور من نشان می‌دهد که مسائل سیاسی مهم نیست.

رئیس شورای المپیک آسیا عنوان کرد: آسیا بزرگترین قاره جهان است. ما در ۲۴ سال اخیر شاهد حضور همه کشور‌ها بودیم و تلاش کردیم که ورزش پایان دهنده اختلافات سیاسی باشد. در اسپورت آکورد شاهد پیام‌های خوب و حضور فدراسیون‌ها بودم. حتی لالوویچ هم نگران مسائل کشتی ایران بود. حالا زمان خوبی برای برگشت به همکاری‌های نزدیک است. من فدراسیون ورزش زنان مسلمان را با پیشنهاد ایران در آسیا تاسیس کردم. در حال حاضر همه کاروان‌ها بانوان را هم دارند و زنان در همه رشته‌ها فعال هستند. با صالحی‌امیری صحبت کردم و امیدوارم با تلاش، مدال‌های زیادی برای زنان کسب شود و موفق‌تر ظاهر شوند. من در افتتاحیه آکادمی ملی المپیک حضور داشتم. با افتتاح آن صاحب مدال‌های زیادی شدید و حتی سایر کشور‌ها از آن استفاده کردند.

او بیان کرد: شرایطی را فراهم می‌کنم تا با فدراسیون‌های جهانی ارتباط بیشتری داشته باشید. تلاش می‌کنیم فدراسیون‌های آسیایی مستقل باشند. امیدوارم روابط خود را با کنفدراسیون‌های آسیایی در سطح خوبی قرار بدهید. همچنین امیدوارم فدراسیون ۵ ستاره شما در فوتبال موفق باشد و مشکل بازی‌های رفت و برگشت حل شود و من با شیخ سلمان این موضوع را برطرف می‌کنم. امیدوارم دوباره به ایران برگردم و همواره کنار شما باشم.

رئیس شورای المپیک آسیا تصریح کرد: بعد از این نشست‌ها نوبت OCA است که تمام این تصمیمات و تغییرات را به نفع ورزش ایران و شورای المپیک آسیا رقم بزند. همانطور که امروز صبح در مذاکره خودم با روسای فدراسیون‌ها عنوان کردم، ایران تنها یک عضو در شورای المپیک آسیا نیست بلکه یک شریک برای ما محسوب می‌شود و با این نشست‌ها دوستی‌های ما تجدید شد.

انتهای پیام/

اظهارات شیخ احمد درباره وضعیت ورزش ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار