رئیس سازمان بهزیستی کشور از انجام تعامل با قوه قضاییه برای بازگرداندن کودکان کار مهاجر ایرانی به کشورهایشان خبر داد.

تعامل بهزیستی با قوه قضاییه برای بازگرداندن کودکان کار اتباع بیگانه به کشورهایشانبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان تهران که امروز (شنبه 22 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از تخصصی‌ترین نهادهای اجتماعی برای بازگشت افراد به زندگی عادی به شمار می‌رود.

وی در ادامه واگذاری ۹۳ درصد تصدی بهزیستی در بخش ‌های مختلف سازمان بهزیستی را نشانه تعامل خوب این سازمان با سایر مجموعه ها برشمرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: ۲۶ هزار کودک در حال حاضر در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند و خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

محسنی بندپی در ادامه از انجام تعامل با قوه قضائیه برای بازگشت کودکان کار مهاجر ایرانی به کشورهایشان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خبرها، ۶۰ درصد کودکان کار در تهران را اتباع بیگانه شامل می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تشکیل دادگاه درمان مدار از جمله مواردی است که منجر به کاهش آسیب‌های ناشی از معضل اعتیاد شده است و همچنین راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت طلاق نیز از دیگر اقدامات کاهش آسیب سازمان بهزیستی به شمار می‌رود.

محسنی بندپی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با حمایت دولت و مجلس ردیفی برای ۲۲ هزار پرسنل این سازمان در نظر گرفت و حقوق کارمندان خود را افزایش داد.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی می‌توان به اقدامات این سازمان در خصوص معلول زایی اشاره کرد و در این راستا آزمایش‌ها و غربالگری ژنتیک نیز اجباری شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: با توجه به حساسیت بالای کودکان کار، اگر یکی از این کودکان بیش از ۳ بار به مراکز بهزیستی منتقل شود، از دید بهزیستی آن خانواده دیگر صلاحیت نگهداری ندارد و کودک فوق باید به بهزیستی تحویل داده شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: از مجموع ۳۶ هزار معتاد متجاهر، ۱۵ هزار نفر از آن‌ها در تهران زندگی می‌کنند و با اسکن عنبیه آن‌ها برای هر یک از معتادان متجاهر پرونده هویتی تشکیل می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار