دبیر‌علمی همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی‌ گفت: این همایش با هدف ارتقای سطح‌علمی اساتید دانشجویان و پژوهشگران در حوزه های هنر و معماری ایرانی اسلامی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، دکتر علیرضا شیخی افزود : ۱۵۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۸ مقاله به عنوان سخنرانی و۳۶ مقاله هم بعنوان پوستر انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش یک روزه پنج نشست تخصصی نیز با عناوین معماری ، تزئینات وابسته به معماری ، صنایع دستی ، نگارگری و فرش برگزار شد .

دکتر رجبعلی لباف خانیکی استاد دانشگاه نیز در این مراسم گفت : متاسفانه امروزه مهندسان و معماران معاصر به فرمها و فلسفه های وجودی معماری و فلسفه های آن توجه نمی کنند.

وی افزود: دانشگاهها به خصوص دانشگاههایی که با معماری سر و کار دارند به تاریخ این علم ، شیوه های معماری ، مصالح سنتی ، المانها ، نشانه ها ، علامتها و رمز و رازهای معماری توجه کنند تا شاید بتوانند آن را در بین ملت ، شهر، خانه ، کوچه و خیابان ترویج و هویت سازی کنند.

لباف خانیکی ادامه داد: الان دیگر کسی خانه نمی سازد بلکه غالبا به یک دفتر املاک مراجعه کرده اعلام می کنند مثلا یک خانه دو اتاقه می خواهند و بعد آن را می خرند و سکونت می گزینند و هیچ فکری هم در خصوص معماری آن نمی کنند و بعد از20 تا 30سال هم خرابش می کنند و در واقع الان معماری که زمانی سند هویت انسان بود به خواری و ذلالتی عظیم افتاده است .

همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی به همت موسسه آموزش عالی فردوس و‌به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام // ف.ف
 
 
 

همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی‌ در مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.