بیشتر سفرای خارجی در فلسطین اشغالی دعوت حضور در مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را رد کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: از هشتاد و شش سفیر خارجی که در اسرائیل  فعالیت می‌کنند فقط 30 نفر دعوت وزارت امور خارجه اسرائیل را برای شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به (شهر اشغالی) قدس پذیرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، از این سی سفیر که دعوت را پذیرفته‌اند، سه سفیر از کشور‌های مجارستان، جمهوری چک و بلغارستان -که عضو اتحادیه اروپا هستند- مخالف انتقال این سفارتخانه است.  سفرای کشور‌های رومانی و اتریش هنوز پاسخی به این دعوت نداده اند. روسیه، آلمان، ایرلند، مالت، مکزیک، پرتغال، استرالیا، لهستان و سوئد از کشور‌هایی هستند که این دعوت را رد کرده‌اند.

شایان ذکر است، ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا، جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در این مراسم که یکشنبه شب در قدس برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

روزنامه هاآرتص این هفته گزارش داد وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی بسیاری از نمایندگان مخالف در کنست (پارلمان رژیم اشغالگر) را به این مراسم دعوت نکرده است. با این وجود، همه اعضای کابینه، رؤسای کمیته‌های کنست، اعضای کمیته امنیتی و امور خارجه کنست و دیگر اعضای ائتلاف کابینه به این مراسم دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار