پلیس رژیم صهیونیستی در آستانه افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس، تدابیر امنیتی خود را در فلسطین اشغالی افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در آستانه افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تظاهرات و درگیری‌های احتمالی میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها، گشت‌زنی ماموران خود را در منطقه جنوبی قدس افزایش داده است.

این افتتاحیه روز 14 مه، همزمان با برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. فلسطین نیز روز 15 مه را تحت عنوان «روز نکبت» -که سالگرد اولین موج آوارگی و اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی است- عزا می‌گیرد. تداخل این دو واقعه با یکدیگر موجی از نگرانی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

پیش از این روز نکبت به سبب برخورد نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگان در مناطق اشغالی همیشه با خشونت همراه بوده است، اما امسال پیش‌بینی می‌شود به علت افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، درگیری‌های بیش از معمول باشد. شش هفته تظاهرات در نوار غزه در حالی که سربازان صهیونیست 40 نفر را به شهادت رسانده و صدها نفر را زخمی کرده‌اند، در این روزها به اوج خود خواهد رسید.

نگرانی‌هایی وجود دارد که این تظاهرات به یک فاجعه تبدیل شود، زیرا تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی اجازه دارند در صورت ورود فلسطینی‌ها به این منطقه، به آنان شلیک کنند.

«ایلان گلدنبرگ»، عضوی از تیم آمریکا در مذاکرات 14-2013 میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه «هارآتص» گفت: «وضع میان اسرائیل و فلسطین حساس‌تر از همیشه است.»

او در ادامه با اشاره به بی‌ثباتی پیش‌بینی شده در پی اظهارات ترامپ در ماه دسامبر برای انتقال سفارت به قدس اشغالی گفت: «ممکن است سفارت بدون خشونت قابل توجهی انتقال یابد، یا به یک فاجعه تبدیل شود. ما خود را در میان جنگ جدیدی میان اسرائیل و حماس در غزه می‌بینیم. قرار دادن خط گاز در معرض انفجار بی‌مسئولیتی آمریکا را نشان می‌دهد.»

«مایکی روزنفیلد»، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت افسران سطح امنیتی مورد نیاز برای مراسم افتتاحیه از جمله راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته و استقرار نگهبانان در منطقه آرنونا، جایی که کنسولگری کنونی آمریکا به سفارت این کشور تبدیل می‌شود را ارزیابی کرده‌اند.

روزنفیلد در ادامه گفت: «ما هنوز منتظر تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای آمدن به افتتاحیه هستیم. اگر ورود او قطعی شود سطح اقدامات امنیتی نیز افزایش خواهد یافت.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اظهار کرده بود ممکن است در افتتاحیه شرکت کند، در حالی که رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند احتمالا به جای او، دختر و دامادش در این مراسم شرکت خواهند کرد.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «پلیس اسرائیل اطلاعاتی درباره هشدار خاصی دریافت نکرده است، اما نیروهای امنیتی با در نظر گرفتن دوره‌ای که در آن به سر می‌بریم و رویدادهای دیگر، از جمله سالگرد اسرائیل و روز نکبت در آماده باش خواهند بود. دلالت‌هایی مبنی بر تنش در نوار غزه وجود دارد، سفارت آمریکا نیز منتقل می‌شود. ما در مورد یک هفته پرمخاطره صحبت می‌کنیم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار