امام جمعه اصفهان گفت: باید براساس نیاز شهر مجوز برای تاکسی صادر شود تا حقوق رانندگان تاکسی ضایع نشود البته این موضوع باید توسط دولت نیز مدیریت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با جمعی از تاکسیرانان و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با اشاره به اعتماد همیشگی مردم نسبت به تاکسیرانان اظهار کرد: تاکسیرانان می‌توانند با رفتار و عمل خود، فرهنگ، مرام و دین ملت ایران را به گردشگران داخلی و خارجی منتقل کنند.

وی افزود: مسافران در خلقت و یا در دین با انسان مشترک هستند، بنابراین باید با رفتاری مناسب و شایسته با آنان رفتار کرد؛ باید همانند گذشته به گونه‌ای رفتار کرد که بانوان، احساس برادری کنند و اعتماد کنونی و روحیه دینی در رانندگان بیش از پیش تقویت شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت تداوم کلاس‌های آموزشی برای رانندگان گفت: باید براساس نیاز شهر مجوز برای تاکسی صادر شود تا حقوق رانندگان تاکسی ضایع نشود البته این موضوع باید توسط دولت نیز مدیریت شود.

حسین جعفری مدیرعامل سازمان تاکسرانی اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 هزار تاکسی در شهر اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد 9 هزار تاکسی زرد رنگ، 4 هزار و 500 تاکسی در آژانس و 7 هزار و 500 تاکسی در سرویس مدارس فعالیت دارند.

وی با اشاره به سهم 12 درصد تاکسیرانی در بخش سفر شهری اذعان داشت: نوسازی ناوگان و کاهش میانگین عمر ناوگان، از رده خارج کردن هزار و 500 تاکسی پیکان، ارتقای سطح فرهنگی رانندگان، کاهش تعداد مازاد در سطح شهر و برگزاری 20 هزار ساعت کلاس آموزشی برای رانندگان به ویژه رانندگانی که در مراکز گردشگری فعالیت دارند و رانندگان سرویس مدارس از جمله اقدامات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تاکسرانی اصفهان با اشاره به مشکلات رانندگان تصریح کرد: بیمه رانندگان جدید به دلیل بدهی دولت به بیمه تأمین اجتماعی، انجام نمی‌شود چراکه سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که به دلیل این بدهی‌ها، نمی تواند پذیرش جدید بیمه داشته باشند.

وی با اشاره به محقق نشدن و تخصیص نیافتن بسته های حمایتی وعده داده شده به تاکسیرانان از سوی نهادها و دستگاه‌های مربوطه یادآور شد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی با بهره 16 درصد انجام می‌شود که بازپرداخت تسهیلات برای رانندگان مشکل است، همچنین فعالیت تاکسی‌های اینرنتی سبب تضییع حقوق رانندگان تاکسی شهری شده است.

 

انتهای پیام/م

دیدار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با امام جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار