نماینده وزارت بهداشت در ستاد تحول سلامت کلان منطقه ۹ کشوری گفت:علیرغم اتفاقات خوبی که به دنبال طرح تحول نظام سلامت رخ داده است باید نگاه صرفه جویی نیز در حوزه سلامت ایجاد شود.

باید نگاه صرفه جویی در حوزه سلامت ایجاد شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛گلمکانی  در نشست ستاد تحول نظام سلامت در کلان منطقه ۹ با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم سلامت در جی تی پی کشوری به بالاتر از ۹ رسیده است افزود: ایجاد حرکت به سمت ایده پردازی با همکاری مراکز دانشگاهی از مهمترین استراتژی‌هایی است که در این زمینه دنبال می‌شود.

گلمکانی گفت: صرفه جویی یک تفکر جدید می‌خواهد، زیرا در حال حاضر روسای بیمارستان‌ها به دنبال درآمد زایی بیشتر بر اساس تعداد بیماران هستند و ما به دنبال ضریب اشغال تخت، بالاتر نمره می‌دادیم. این نگاه باید تغییر پیدا کند، اما این به معنای تعطیل شدن ارائه خدمات و یا کاهش بسته‌های خدمتی نیست و باید راه‌های دیگر برای صرفه جویی یافت شود.

وی افزود: خراسان رضوی در سال ۹۵ بیست میلیون بار مراجعه داشته است، این در حالی است که رقم مراجعه به مراکز درمانی در کل کشور در سال ۹۵ در همه بخش‌ها دویست میلیون می‌باشد که نشان می‌دهد سهم خراسان رضوی ده درصد کل کشور است.

انتهای پیام// ف. ن
 

برگزاری نشست ستاد تحول نظام سلامت در کلان منطقه ۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.