پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون و علوم وابسته با حضور ۳۵۰ متخصص کشور و مناطق مختلف دنیا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون و علوم وابستهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛رجعتی دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون و علوم وابسته گفت: این کنگره به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص جدیدترین یافته‌ها در زمینه ناشنوایی، بیماری‌های مادرزادی و ژنتیکی برگزار خواهد شد و ۳۰ میهمان و سخنران از کشور‌های مختلف جهان از جمله استرالیا، اسلواکی، لتونی، هند، صربستان، بلژیک، آمریکا، انگلیس، یونان و آلمان حضور دارند.

رجعتی افزود: ایمپلنت در کشور‌های خاورمیانه، ایمپلنت در ناحیه گوش داخلی، مسائل گفتاری و زبان، کمک‌های شنوایی ایمپلنت، دستگاه‌های قابل برنامه ریزی کامل و تصویر برداری عصبی در مشهد از جمله محور‌های این کنگره است و در مدت برگزاری کنگره ۱۱۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۴۵ مقاله به شکل پوستر ارائه می‌شود. برگزاری ۵ پنل تخصصی و ۴ کارگاه آموزشی هم از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

وی گفت: تا کنون یک هزار و ۱۴۱ نفر در مشهد تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته اند.۹۳ درصد افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند از بدو تولد ناشنوا بوده اند. بهترین زمان برای کاشت حلزون سنین دو تا سه سالگی است که امکان بهبودی تا ۱۰۰ درصد می‌رسد.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره کاشت حلزون و علوم وابسته با اشاره به اینکه از حدود ۱۵ سال پیش غربالگری شنوایی نوزادان در تمامی بیمارستان‌های سطح کشور در حال انجام است و این امر نقش موثری در شناسایی نوزادان کم شنوا و ناشنوا داشته است افزود: کار کاشت حلزون یک کار تیمی است و نیاز است علاوه بر جراحان شنوایی شناسان، گفتار درمانان، روان شناسان نیز حضور داشته باشند.

انتهای پیام //ف. ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.