مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: دولت با ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی قدم مهمی برای برگزاری تعاملات احزاب و دولتمردان برداشت.

دولت به دنبال نهادینه شدن گفت‌وگوی سیاسی در سراسر کشور استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور در همایش تحزب و توسعه که صبح امروز پنجشنبه(20 اردیبهشت) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور در خدمت آقای رحمانی فضلی و آقای جبارزاده بودم، آنان به عنوان پیشنهاد اشاره کردند که بنا داریم در وزارت کشور از مدیریت دانش و نظرات دانشگاهیان در حوزه وزارت کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در واقع وزارت کشور نمی‌خواهد دیگر بر اساس رویکردهای روتینی که در حوزه سیاستگذاری همواره مطرح بوده است، امر سیاستگذاری را مدیریت کند ادامه داد:‌ وزارت کشور رویکرد جدیدی را برای سیاستگذاری و مدیریت امور خود مدنظر دارد و از بدو شروع کارمان با انجمن علوم سیاسی ایران جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم.

سرمست با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از تجارت شخصیت‌های حزبی، تصریح کرد: با برگزاری چنین همایش‌هایی می‌توان به خوبی در راستای تحزب حرکت کرد و از آخرین یافته‌ها و تجارب شخصیت‌های حزبی و سیاسی بهره گرفت، برگزاری چنین همایش‌هایی فرصتی مناسب برای یادگیری متقابل است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تأکید بر اینکه این همایش‌ها پایه مهمی برای نهادمندی حزبی محسوب می‌شوند،‌ گفت: دولت دوازدهم فراغ از برگزاری چنین همایش‌هایی،‌ در اسفند 96 با ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی تلاش کرد تا یک قدم عملی برای برگزاری گفت‌وگوها و تعاملات میان احزاب و دولتمردان در سراسر کشور بردارد که این منشور ابلاغ شده و در حال اجراست.

وی تأکید کرد:‌ ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی نشان داد که دولت به دنبال نهادینه کردن امر گفتگوی سیاسی در سراسر کشور است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب متذکر شد: در جامعه ما احزاب به شیوه‌های متفاوتی کارکرد خود را ارائه می‌دهند، به این صورت که گاهی اوقات کارکردهای آنان رسمی و علنی است اما برخی مواقع هم شاهد کارکردهای ضمنی و پنهان آنان هستیم که لازم است به آنان توجه شود.

سرمست اظهار کرد: معمولا بهار فعالیت احزاب،‌ ایام انتخابات و در ستادهای انتخاباتی کاندیداهاست در حالی که اگر احزاب بتوانند فعالیت خود را پس از انتخابات هم ادامه دهند، هسته‌های اصلی و بنیان‌های خوبی برای نظام حزبی ایجاد می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تأکید کرد:‌ اگر انتظار داشته باشیم که یک رابطه ارگانیک بین دولت و ملت وجود داشته باشد، یکی از مبانی اصلی آن این است که احزاب دارای بنیان‌های قدرتمندی باشند و لازم است عملکرد احزاب آسیب شناسی شود.

وی بیان کرد: اگر دولت به عنوان بازیگر یکه تاز صحنه سیاست محسوب می‌شود، نیاز است کنشگرانی در سطح بینابین وجود داشته باشند و این مسئله برای آن است که باید به نهادمندی حزبی توجه شود.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی وزارت کشور تاکنون از ارشادات نهادهای مدنی بهره گرفته‌ایم و در سیاستگذاری هم از آنان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار