معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ناچاریم برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه در بخش تولیدات محصولات کشاورزی به صادرات روی آوریم.

نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به تولیدات انبوه و تولید محصولات کشاورزی مازاد بر مصرف در استان ناچاریم برای هدر رفت سرمایه به صادرات روی آوریم.

وی با بیان اینکه بازار مناسبی برای صادرات محصولات باغی مازندران فراهم است، افزود: بیش از ۵۰ درصد محصولات باغی استان قابلیت صادرات به کشور‌های هدف از جمله حاشیه دریای خزر، خلیج فارس وکشور‌های cis را دارد.

نگهدار با بیان اینکه در کنار تولید انبوه محصولات باغی و زراعی در مازندران می‌توانیم برای صادرات برنامه ریزی کنیم، گفت: تولیدات استان اکثر خرد است و نیاز به زنجیره عرضه دارد تا تولیدات کم در قالب اتحادیه، تشکل یا زنجیره تولید برنامه ریزی و ساماندهی شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مشوق‌های صادراتی نیز در استان اشاره کرد و افزود: قیمت تماتم شده محصولات باغی استان با قیمت تمام شده جهانی در کشور‌های رقیب مثل ترکیه، مصر و برزیل قدرت رقابت را از صادر کننده داخلی گرفته است.

وی به نبود زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل کالا در استان اشاره کرد و گقت: اختلاف ۴ هزار دلاری انگیزه صادرات را از صادر کننده گان می‌گیرد و مشوق صادراتی می‌تواند به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

نگهدار افزود: ۱۹۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار پارسال صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۳ و نیم درصد و ریالی ۵.۶ درصد رشد داشته است.

مازندران ۱۵ هزار هکتار باغات هلو، شلیل و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار کیوی و ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات شامل پرتقال و نارنگی دارد.
انتهای پیام/آ


صادرات نسخه‌ای برای پیشگیری از هدر رفت تولیدات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار