شهردار باغ‌بهادران از برگزاری جشنواره «به» و «گردو» برای حفظ این دو محصول ارزشمند در منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اردشیر محمدی امروز در جمع خبرنگاران لنجان با بیان اینکه ظرفیت خوبی در محصولات باغی داریم، اظهار کرد: محصولات منحصر به فردی در منطقه باغ‌بهادران وجود دارد که اگر بر نحوه تولید و توزیع آن‌ها درست مدیریت نکنیم از بین خواهند رفت.

وی  با اشاره به برگزاری جشنواره به و گردو در باغ‌بهادران تصریح کرد: حفظ این دو محصول ارزشمند غذایی در منطقه برای ما بسیار ضروری است و ما اجازه نخواهیم داد و این محصولات دستخوش تغییرات شود.

شهردار باغ‌بهادران معرفی اصالت گردو باغ‌بهادران را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره در این منطقه دانست و متذکر شد: گاهی اوقات شاهد آن هستیم که بعضی از افراد فرصت‌طلب درصدد هستند تا محصولات دیگر مناطق را به نام باغ‌بهادران به فروش برسانند که این کار آسیب جبران‌ناپذیری به محصولات این منطقه خواهند رساند.

وی حمایت از محصولات بومی و باغداران منطقه را یک اصل اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: برخی از محصولات موجود در باغ بهادران قابلیت عرصه جهانی دارند و به جرات می‌گوییم که این شهر مهد تولید پولکی و نبات در کشور است.

محمدی با تأکید براینکه موانع پیش روی ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به باغ‌بهادران باید برداشته شود، یادآور شد: تشریفات اداری طولانی‌مدت در نهادها، سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند و امیدواریم مسؤولان به‌ ویژه سازمان گردشگری با نگاه ویژه‌ای به این موضوعات توجه کنند تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام وتشکر
درود بر اهالی با محبت و با صفا و مهمان نواز شهر باغبادران شهر نگین و با صفای استان اصفهان
آخرین اخبار