۳۸۰ نفر از دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه امسال در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی موفق به قبولی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین تجلیل از معلمان مدارس استثنایی در اردوگاه بادله ساری گفت: به افرادی آموزش می‌دهیم که استعداد خاصی دارند به گونه‌ ای که ۳۸۰ نفر از دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه امسال در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی موفق به قبولی شدند که از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ نفر رتبه‌های دو و سه رقمی کسب کردند.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری اعتبار این سازمان در چندسال اخیر گفت: آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۲ شرایط کاملا متفاوتی پیدا کرده است.

غفوریان گفت: اعتبارات ما از ۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته است.

وی افزود: خدمات حمایتی برای دانش آموزان مقوله موثری در افزایش پوشش تحصیلی در کشور است و در این زمینه سرویس ایاب و ذهاب و ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدف، شاهد فعالیت‌ های خوبی بودیم، هرچند نیاز است این خدمات توسعه یابد.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در زمینه مسائل پرسنلی کارکنان هم هرچند از سال ۸۱ با اجرای طرح تجمیع در وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختیارات پرسنلی، اداری و مالی خود را از دست داد و این اختیارات به ادارات کل و مناطق واگذار شده، اما تلاش‌ های خوبی بویژه در زمینه سنوات خدمتی فرهنگیان این بخش صورت گرفت.

۸ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در ۹۰ واحد آموزشی مازندران در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ م

درخشش دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار