رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از صادارت یک میلیارد و ۴۳ میلیون دلار کالا از استان در سال گذشته خبر داد.

صادارت یک میلیارد و ۴۳ میلیون دلاری کالا از فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدرضا ساداتی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:: هدفگذاری صادرات استان فارس در سال گذشته یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون دلار بوده که در ۱۰ ماهه یک میلیارد و ۴۳ میلیون دلار آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری صادرات در سال ۹۷ نیز یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و استمرار رشد صادرات به ۲ میلیارد دلار برسد، افزود: پارسال به دلیل افتتاح شرکت تولید شمس فولاد برای نخستین بار ۱۹۱ میلیون دلار شمش فولاد از استان فارس صادر شده است.

ساداتی ادامه داد: شرکت تولید شمس فولاد یک سوم ظرفیت تولید خود را به خارج از کشور صادر کرده و دو سوم ظرفیت تولید خود را در بازار‌های داخلی به فروش رسانده است که قبلا به جای شمس فولاد سنگ آهن به صورت خام به خارج از کشور صادر می‌شد و در حال حاضر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌برداری از این شرکت سنگ آهن به شمس فولاد تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کود اوره با صادرات ۲۴۵ میلیون دلاری و رشد ارزشی ۱۵ درصدی اولین کالای صادراتی استان فارس بوده و بعد از آن شمش فولاد با ۱۹۱ میلیون دلار صادرات قرار دارد، افزود: در سال ۹۶ معادل ۲۵ میلیون دلار کنسانتره سرب و روی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد ۶۳ درصدی داشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه ۲۴ میلیون دلار انواع قیر از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۲ درصد رشد داشته است، گفت: محصولات صنایع الکترونیک و دانش‌بنیان نیز ۶۳ میلیون دلار صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ساداتی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف استان فارس نیز نسبت مدت مشابه سال ۹۵ از لحاظ ارزشی ۳۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: کاشی و سرامیک نیز ۶.۷ میلیون دلار صادر شده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ر

رشد ۱۵۲ درصدی صادارت قیر از استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.