یک افسر پلیس مسلمان در سن خوزه کالیفرنیا، از اداره پلیس این شهر به خاطر رفتار تبعیض‌آمیز با وی شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، نبیل حیدر، افسر پلیس شهر «سن خوزه» در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به خاطر رفتار تبعیض آمیز همکارانش و همچنین دادن لقب هایی مثل «داعشی» و یا «طالبانی» به او، از اداره پلیس این شهر شکایت کرد.

نبیل حیدر که از سال 1997 در اداره پلیس کار می کند، در این خصوص گفت همکارانش به خاطر مذهبش، او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و حتی هنگام راه رفتن در اداره پلیس، با درآوردن صدای انفجار او را می ترسانند.

این افسر پلیس در سال 1988 از لبنان به آمریکا سفر و در سال 1996 مدرک جرم شناسی اش را دریافت کرد. او یک سال بعد بوسیله اداره پلیس سن خوزه استخدام شد.

وی در شکایت نامه اش نوشت: همه این اتفاقات پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر القاعده به برج های دوقلو آغاز شد. همکارانم بارها به شوخی از من پرسیده اند که «امروز می خواهی چند نفر را بکشی؟» یا اینکه «آیا زیر ماشین من بمب کار گذاشته ای؟» حتی در یک مهمانی یکی از همکارانم مرا به همسرش معرفی کرد و گفت این حیدر است، او یک داعشی است.

او در ادامه این شکایتنامه نوشت: در یک رویداد دیگر در سال 2017 زمانی که رئیس پلیس سن خوزه در حال تشکر از همه ما بود، ناگهان یکی از همکاران من با صدای بلند گفت یادتان رفت نام نبیل را بیاورید. او یک داعشی است. او دو سال با داعش بوده است.

این دومین مورد شکایت از یک اداره پلیس در کالیفرنیا به دلیل آزار و اذیت یک افسر مسلمان در دو ماه گذشته محسوب می شود. در ماه آوریل سال جاری میلادی هم یک افسر پلیس افغان از اداره خود نزدیک سان فرانسیسکو به دلیل رفتار تبعیض آمیز همکارانش با وی شکایت کرد.

آمارهای رسمی نشان می دهد اسلام هراسی در آمریکا و خشونت های ناشی از آن از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سال 2016 افزایش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار