معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر فضای کسب و کار برای کارآفرینان فراهم نشود کسی حاضر به سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز چهارشنبه در همایش تخصصی مدیران حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در شیراز اظهار کرد: اگر فضای کسب و کار برای فعالیت کارآفرینان فراهم نشود، کسی حاضر به سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی نمی‌شود.

وی ادامه داد: چرا در کشوری که از تمام زیرساخت ها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های لازم برخوردار است نتوانسته ایم به اقتصاد مردم و اشتغال جوانان پاسخ مناسب دهیم؟ پاسخ این سوال به کوتاهی و بی تفاوتی برخی از ما مسئولان و متولیان باز می‌گردد.

نجفی تصریح کرد: اگر کسی قصد کاری هم داشته باشد آنقدر در پیچ و خم اداری سرگردان می‌شود که از ادامه کارش منصرف می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که کارآفرین نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد و تمام کار‌های خود را از طریق سیستم پورتال این سازمان و وزارتخانه انجام دهد.

نجفی با بیان اینکه پارسال سازمان محیط زیست، برخی واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه کرد، افزود: تعدادی از این واحد‌ها که توان پرداخت جریمه نداشتند با چندین نیروی کار تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: اگر به این واحد‌ها برای پرداخت جریمه هایشان چند ماه فرصت داده می‌شد موجب تعطیلی آن‌ها نمی‌شود.

نجفی بیان کرد: سخت گیری‌های بی مورد مدیران و کارکنان شهرک‌ها و نواحی صنعتی به کارآفرینان سبب شده تا امروز ۶۰ درصد صنایع در بیرون از این شهرک‌ها شکل گیرند و همین امر سبب شده که به محیط زیست نیز آسیب‌هایی وارد شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شیراز

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.