زندگی در چادر و شرایط بد پناهجویان در فرانسه منجر به پیدایش یک فاجعه بهداشتی در میان آنان شده است.

وضعیت زندگی فاجعه‌بار پناهجویان در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: سیاستمداران پاریس از دولت تقاضا کردند برای بیش از 2 هزار پناهجویی که در این شهر زیر پل و کنار کانال‌های رودخانه می‌خوابند، پناهگاه فراهم کند. این سیاستمداران شرایط بهداشتی پناهجویان را فاجعه‌بار خواندند.

بزرگ‌ترین کمپ موقت پناهجویان در فرانسه در کنار کانال «سن دنی»، حدود 1600 پناهجو دارد که همگی در چادر، زیر پل بزرگراه زندگی می‌کنند.

زنان و مردان حاضر در این کمپ که به خاطر خشونت از کشورهایی مانند «سودان» و «اریتره» گریخته‌اند، در چادرهایی نامناسب زندگی می‌کنند و از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.

در ابتدای سال صدها نفر از پناهندگان به دلیل سرمای هوا در این مکان جمع شدند، اما در چند ماه اخیر تعداد آن‌ها افزایش چشمگیری داشته است. در این مکان به غیر از چند سرویس بهداشتی موقت، هیچ وسیله‌ای برای استحمام و یا استفاده از آب تمیز وجود ندارد.

«ژاک توبون»، بازرس حقوق شهروندی فرانسه شرایط اسفبار زندگی در این کمپ در شمال شهر را محکوم کرد و آن را انکار غیرقابل قبول حقوق اولیه خواند. «فرانسوا داگنو»، شهردار سوسیالیست منطقه 19 پاریس نیز در مورد یک فاجعه انسانی هشدار داد و «آنه هیدالگو»، شهردار این شهر از دولت درخواست کرد تا مسئله پناهگاه و شرایط غیرانسانی آن‌ها را حل کند.

اداره پلیس منطقه پاریس اظهار داشت برنامه‌هایی برای اعزام پلیس به این ناحیه و تخلیه پناهندگان و فرستادن آن‌ها به کمپ موقت در نظر گرفته شده است.

گروه‌های حامی پناهجویان گفتند در سه سال گذشته، آخرین سری کمپ‌ها در پاریس توسط پلیس ضدشورش پاکسازی شده است. از سال 2015 تاکنون بیش از 30 کمپ بدین شیوه تخلیه شده است.

زنان و مردانی که در کمپ سن دنی زندگی می‌کنند با دشواری‌های جسمی و روحی ناشی از زندگی در سرما روبه‌رو هستند. برخی از آن‌ها نیز می‌کوشند برای فرار از این وضعیت به انگلیس پناه ببرند، زیرا معتقدند آن‌جا در خیابان نخواهند خوابید.

زنان و کودکان حاضر در این کمپ از مقامات پاریس درخواست کردند آن‌ها را به اردوگاه‌های اضطراری منتقل کنند، اما سیاستمداران محلی از دولت درخواست کردند برای تمام کارتن خواب‌های این کمپ و دو کمپ دیگر که در آن‌جا نیز صدها نفر زندگی می‌کنند، سرپناه فراهم کند.

«لوئیس باردا»، هماهنگ کننده گروه مشاوره پزشکی پاریس در خصوص کمپ سن دنی گفت: «این جا مکان حمل‌ونقل است و بسیاری از افراد به کمک قاچاقچیان از این جا وارد شهر می‌شوند. شما می‌توانید پناهندگان را با کیف‌هایشان ببینید که از راه می‌رسند، حتی برخی از آن‌ها می‌پرسند الان در چه کشوری هستند.»

او در ادامه گفت مشکلات سلامتی مانند مشکلات تنفسی و پوستی به خاطر خوابیدن روی زمین در باران منجر به  شرایط بهداشتی فاجعه‌بار در این منطقه شده است.

پاریس مدتهاست که با مشکل پناهجویان و مهاجران دست‌وپنجه نرم می‌کند.

قوانین جدید مهاجرتی «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال جرائم قانونی برای عبور غیرقانونی مهاجران از مرز است و سعی دارد فرآیند رسیدگی به مهاجران را تسریع کند تا مهاجران فاقد شرایط لازم به سرعت اخراج شوند.

«پیر هنری»، مدیر یکی از نهادهای غیردولتی فرانسه گفت: «هرچه سریع‌تر باید برای این پناهجویان سرپناهی در نظر گرفته شود. روی سخن من با کسانی است که در این مورد تصمیم می‌گیرند: چشمانتان را باز کنید، همگی دور میز مذاکره جمع شود و یک راه حل بلند مدت پیدا کنید.»

انتهای پیام/

وضعیت بسیار بد زندگی برای پناهجویان در پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار