استاندار قزوین گفت: تقویت و احترام به اقوام، ایلات و عشایر به عنوان یک هویت اصیل موجب ماندگاری و حفظ هویت ایرانی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در همایش ایلات و عشایر استان قزوین افزود: هویت ایرانی یعنی استمرار هویت همه اقوام ایرانی و اگر هویت اقوام رنگ ببازد درواقع هویت ایرانی رنگ باخته است.

زاهدی اضافه کرد: از امسال استان قزوین هم دارای بودجه عشایری شده است و این فرصت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی به ایلات و عشایر استان را فراهم کند.

زاهدی در پاسخ به پیشنهاد خیر کارآفرین استان جلیلوند درباره احداث پتروشیمی برای ایجاد اشتغال برای عشایر در قزوین گفت: به دلیل کمبود منابع آبی در استان نمی‌توان مجوز ساخت پتروشیمی را صادر کرد، اما برای صنایع پایین‌دستی آماده همکاری هستیم.

استاندار با پیشنهاد یکی دیگر از جوانان کارشناس عشایر برای استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی اعلام آمادگی کرد.

زاهدی در ادامه افزود: در سفری که چند روز قبل به برخی روستا‌ها داشتیم مشاهده شد علیرغم این‌که به نظر می‌رسد قزوین استان برخورداری است، اما همچنان نقاط محرومی دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

وی اضافه کرد: در مدیریت استان به توسعه منطقه‌ای باور داریم نه توسعه پیرامونی و تلاش می‌شود با توزیع متوازن امکانات همه مناطق موردتوجه قرار گیرد.

استاندار با اشاره به خسارات ناشی از سرمازدگی در استان گفت: پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا کشاورزانی که بیمه‌شده اند بتوانند خسارت خود را دریافت کنند و برای سایر افراد که بیمه نیستند باید فکری کرد.

انتهای پیام/

برگزاری همایش ایلات و عشایر استان قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار