رئیس هیات مدیره ورزش‌های همگانی استان قزوین از ارسال مستندات همایش پیاده روی به منظور ثبت جهانی به نمایندگی گینس، برای تصمیم نهایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛امیر رضاییرئیس هیات مدیره ورزش‌های همگانی استان قزوین گفت: گزارش ها، عکس‌ها و فیلم‌های حضور مردم در همایش بزرگ پیاده روی این شهر، برای اولین بار در کشور به منظور ثبت در کتاب گینس به نمایندگی این موسسه ارسال شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در این همایش همگانی اظهار کرد: به طور یقین این همایش به دلیل حضور پر شور ورزش دوستان به ثبت خواهد رسید و برگ زرینی بر افتخار مردم کشور و به ویژه استان قزوین افزوده خواهد شد.

رضایی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این برنامه از شش ماه قبل برنامه ریزی از سوی مسئولان ذیربط از جمله استانداری، اداره ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس و شهرداری صورت گرفته بود که خوشبختانه با موفقت به پایان رسید.

وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر گروه‌های مختلف مردمی، ورزشکاران هیات‌های مختلف، سازمان‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی نیز حضور پر رنگ داشته و همکاری‌های زیادی را در بهتر برگزار شدن این همایش داشتند.

به گفته وی این حضور علاوه بر اینکه ستودنی است و نشان دهنده وحدت مردم واهمیت به ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی و خانوادگی است و بت این آن در کتاب گینس باعث ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر مردم به این نوع ورزش می‌شود.

استاندار قزوین درحاشیه این مراسم ورزش را عامل سلامتی و نشاط در جامعه دانست و از اهمیت ورزش همگانی سخن گفت.

عبدالمحمد زاهدی افزود: تلاش این است که امسال برنامه های مختلفی و متعددی درحوزه ورزش همگانی ارائه شود.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این همایش مزین به یاد و نام سه هزار شهید استان است و امیدواریم این همایش به عنوان برگی زرین در تاریخ قزوین ماندگار شود.

سیده حمیده زرآبادی دیگرنماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با اشره به ورزش بانوان گفت: در مجلس اقدامات خوبی انجام شده است تا ورزش بانوان تحرک و پویایی بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد : با قول مساعد معاون وزیر ورزش و جوانان تلاش می شود که سالن ورزشی شش هزار نفری و پروژه های نیمه تمام ورزشی در حال احداث استان هر چه سریع تر تکمیل شود.

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی قزوین برای اولین بار به منظور ثبت در دفتر گنیس از مقابل دانشگاه آزاد قزوین تا زمین چمن بوستان باراجین به مسافت ۱۰ کیلومتر (رفت و برگشت) برگزار شد.

برنامه‌های شاد با حضور برخی هنرمندان و حرکات نمایشی اعضای کیمته‌های ورزشی نیز ازجمله برنامه‌های جانبی این همایش بود که به صورت مستقیم  ساعت شش و نیم صبح آغاز و از طریق شبکه صدا و سیما و شبکه سیمای استانی قزوین پخش شد. 

سال گذشته ۱۳۳ همایش پیاده روی در شهر‌ها و روستا‌های استان قزوین برگزار شد.

رکورد‌های جهانی (گینس) کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکورد‌های بین‌المللی شامل دستاورد‌های انسان و پدیده‌های طبیعی است که هر سال با اطلاعات تازه تجدید چاپ می‌شود.

در پایان این مراسم به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد .

انتهای پیام/

پیاده روی مردم قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار