به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید امین وردیزادگان مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات توزیع نیروی برق شیراز اظهار کرد: سال گذشته تعدادی از شهروندان با مراجعه به مدیریت توزیع برق مدعی شدند که فردی از آنان بابت فروش و واگذاری انشعاب، استخدام و تخفیف در هزینه برق مصرفی مبالغی را به شکل نامتعارف دریافت کرده، اما به علت کذب و خلاف قانون بودن ادعاهای آن فرد، موارد انجام نشده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و براساس دستور اکید مدیر عامل توزیع برق شیراز، پیگیری پرونده در دستور کار دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات قرار گرفت.
وردی زادگان ادامه داد: بعد از ماهها بررسی، فرد کلاهبردار شناسایی شد و ضمن هماهنگی با دستگاههای قضایی و انتظامی، رصد نامحسوس رفت و آمدهای مشکوک به اداره و نواحی مختلف توزیع برق شیراز انجام و در نهایت فرد کلاهبردار دستگیر شد.
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به تکمیل تحقیقات مقدماتی، اضافه کرد: با اقرار این متهم، فرد دیگری نیز از سوی پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شده است.
وی افزود: در بازجوییها مشخص شده که این افراد با جعل مهر و سربرگ ادارههای تابعه برق، اقدام به کلاهبرداری و گرفتن وجوهی نامتعارف از افراد کردهاند.
وردیزادگان بیان کرد: این فرد، با سوءاستفاده از بی اطلاعی شهروندان، به آنان وعده استخدام، فروش انشعاب و کاهش مبالغ بهای برق مصرفی را داده و بابت انجام این وعدههای خلاف قانون، مبالغی بعضا چشمگیر از افراد دریافت کرده است.
وی گفت: آنچه اهمیت دارد آگاهی شهروندان نسبت به نحوه مواجهه با چنین افرادی است که ادعاهای خلاف قانون دارند.
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: شهروندان باید مطلع باشند که تمام نیروهای مدیریت برق، دارای لباسهای فرم مخصوص و کارتهای شناسایی معتبر و شناسه دار هستند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از نیروهای این مدیریت نسبت به انجام اقدامات خلاف قانون، به افراد وعده نداده و نمیدهند، پرداخت هرگونه وجه خارج از چهارچوب اداری و به شکل نقدی تحت هر شرایطی را غیرقانونی دانست.
وردیزادگان با بیان اینکه افراد باید برای دریافت خدمات مدیریت برق، تنها به مدیریتهای مناطق مختلف یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، گفت: خارج چارچوب قانونی تعریف شده هیچ نوع خدمتی به افراد ارائه نمیشود.
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات توزیع نیروی برق شیراز به شهروندان توصیه کرد: هنگام مراجعه افراد به در منزل یا محل کسب، حتما از آنان کارت شناسایی مطالبه کنند.
وردیزادگان ادامه داد: شهروندان در صورت نیاز به اطلاعات دقیق از نحوهی صحیح ارائه خدمات در حوزههای مختلف مدیریت برق، یا به نشانی اینترنتی مدیریت برق www.shirazedc.co.ir. یا مدیریتهای امور مناطق مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۱۲۱، فوریتهای برق تماس بگیرند.
انتهای پیام/ن