در آستانه انتشار بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام)، بهای نفت با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در آستانه انتظار بازار برای انتشار بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای ایران، بهای طلای سیاه پس از آنکه در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در یک سال و نیم اخیر رسید، امروز (سه شنبه) با اندکی کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 0.9 درصد کاهش به 70 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 0.7 درصد کاهش، 75 دلار و 64 سنت در هر بشکه معامله شد.

روز گذشته (دوشنبه) بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای نخستین بار از نوامبر 2014 به بالای 70 دلار در هر بشکه رسید. اما روز سه شنبه، پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد تصمیمش درباره ماندن در برجام و یا خروج از آن را امشب ساعت 22:30 به وقت ایران اعلام می کند، اندکی از بهای طلای سیاه کاسته شد.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: بازار نفت به دلیل احتمال خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران متشنج شده است. اگر تحریم ها علیه ایران مجددا اعمال شود، با کمبود ذخایر نفتی مواجه می شویم.

همچنین کاهش سطح تولید نفت ونزوئلا در پی وقوع بحران اقتصادی در این کشور، بر بهای طلای سیاه اثر گذاشته است. توافق اوپک بر افزایش بهای نفت در این مدت اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 میلادی تمدید کنند.

به دنبال ثبات در ارزش دلار آمریکا و باقی ماندن آن در بالاترین سطح در سال 2018، بهای طلا امروز (سه شنبه) با اندکی کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1313.20 دلار رسید.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در هشتم ماه مه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار