شمس گفت: استادان معدودی که در دانشگاه آلودگی فکری و اعتقادی ایجاد می کنند، اگر اصلاح ناپذیر باشند، نباید در دانشگاه حضور داشته باشند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با حضور شمس رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

شمس در این مراسم گفت: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره)، صراط از همین دنیا آغاز می شود و علمای اخلاق توصیه می کنند که از اعمال و رفتار خود مراقبت کرده و محاسبه داشته باشیم، زیرا که بر مبنای آموزه های دینی هرکاری که انجام می دهیم به حسابمان گذاشته می شود به خصوص در محیطی که جوانان در آن پرورش یافته و در حال انتخاب الگو هستند، وظیفه خطیرتری داریم.

وی ادامه داد: در ایامی هستیم که منتسب به معلمان است و ضرورت دارد در کنار علم، تزکیه را مدنظر قرار دهیم که علم بدون تزکیه انحراف ایجاد می کند و حتی علم توحید هم اگر همراه تزکیه نباشد، حجاب ایجاد می کند.

شمس افزود: عقبه علمی و اعتقادی استان اردبیل به بزرگانی چون شیخ صفی و مقدس اردبیلی باز می گردد، بنابراین مراقبت کنیم این مسئولیت را به خوبی ادا کنیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب و جنگ را که از آنها می توان به عنوان دو اقدام بسیار خطیر و مهم یاد کرد، با کمک جوانان پیش برد و موفق شد.

در سایه همت جوانان، ابرقدرت‌ها از ایران ترس و واهمه دارند

شمس با بیان اینکه باید با استفاده و بهره مندی از توانایی دانشجویان و جوانان مشکلات کشور را حل کنیم، گفت: در سایه همت جوانان به نقطه ای رسیده ایم که ابرقدرت ها ترس و واهمه دارند.

وی به شرایط مالی دانشگاه اشاره و تصریح کرد: اگرچه شرایط مالی دانشگاه همانند گذشته نیست، ولی اگر دچار معضلاتی شده، باید به دید فرصت نگاه کرد و بر پایه آن برنامه ریزی و به سمت درآمدهای پایدار غیرشهریه ای حرکت کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند جهت گیری کشور را در حوزه علمی تغییر دهد و سکانداران اصلی دانشگاه اعم از رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و رئیس دانشگاه این رویکرد را در پیش گرفته اند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر به سمت نسل چهارم دانشگاه که دانشگاه‌های حل مسئله محور است، حرکت می کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است در مسیر نسل چهارم برای حل معضلات اساسی کشور همانند آب و بهداشت و درمان راه حل پیدا کند.

وی ادامه داد: باید به صورت بومی، منطقه ای، ملی و فراملی به مسائل نگاه کرد و با کشف ایده های جدید همانند برگزاری استارتاپ ها، برای مسائل حل نشده برنامه داد و با داشته های خود این مجموعه دانشگاهی را به دانشگاه بدون وابستگی به شهریه تبدیل کرد.

شمس گفت: تغییر در حراست همانند دو امدادی است که گذشتگان زحمت هایی کشیده اند و تحویل نیروهای جدید داده اند و مسئولان حراست ها وظیفه دارند آسیب ها را شناسایی کنند و براساس اولویت ها رفع مساله کنند.

حراست وظیفه فراموضوعی دارد

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حراست همانند دیگر حوزه ها و معاونت ها با موضوع خاصی در ارتباط نیست و وظیفه فراموضوعی دارد و ضرورت دارد نگاه عالمانه به مسائل داشته باشد.

وی به ظرفیت های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: علیرغم همه خوبی های فضای مجازی، اما آسیب های جدی به کشور وارد کرده و زمینه ساز مشکلات اخلاقی و رفتاری در درون خانواده ها شده است.

شمس تاکید کرد: استادان معدودی که در دانشگاه آلودگی فکری و اعتقادی ایجاد می کنند، اگر اصلاح ناپذیر باشند، نباید در دانشگاه حضور داشته باشند.

وی کار فرهنگی را 90 درصد ایجابی و 10 درصد سلبی دانست و افزود: در کارهای فرهنگی همه دانشگاهیان باید احساس مسئولیت کنند، اگرچه متولی اصلی معاونت فرهنگی است و بار اصلی روی دوش آنهاست، حراست نیز با افتخار در کار فرهنگی مشارکت کرده و با حساسیت در تحکیم ارزش ها و مبانی آرمانی انقلاب و اسلام از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از زحمات رضا توحیدی تقدیر و بهراد اسدی را به عنوان مدیرکل جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اردبیل معرفی کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار