بانک‌های مازندران تاکنون فقط ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی به متقاضیان پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسلامی استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: دولت ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در نظر گرفته است که سهم استان باید حدود ۲ هزار میلیارد تومان باشد، اما ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: دولت تقبل کرد برای امسال یک‌میلیون شغل ایجاد کند که سهم استان اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری است.

اسلامی گفت: سهمیه مازندران در برخورداری از تسهیلات اشتغالزایی روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۶۲ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد، اما بانک‌ها تاکنون فقط ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کردند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسئولان اجرایی به اهلیت دریافت کنندگان تسهیلات بیشتر توجه کنند. افزود: بانک‌ها نیز به شکل جدی‌تر و خارج از زمان اداری پرونده‌های متقاضیان دریافت این تسهیلات را زودتر بررسی کنند.

وی افزود: فرمانداران و مدیران ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها آمار اشتغالی که واحد‌های تولیدی و خدماتی به آنان ارائه می‌دهند را با کد ملی شاغلان تطبیق و راستی آزمایی کنند.

اسلامی گفت: استانداری با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه امضا کرد که بر اساس آن هر دانش آموخته که متقاضی شغل است میتواند در این دانشگاه ثبت نام و حرفه آموزی کند.

استاندار مازندران افزود: میانگین جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد و در استان ۴۶/۲ درصد است که این نشان مقید بودن روستاییان استان به اقامت در روستا‌ها است.

انتهای پیام/آ

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی میلیاردی به روستاها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.