دولت با کمک نمایندگان مجلس و تدبیر وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت، الگوی متفاوتی در امر توزیع برنج داخلی پس از برداشت در کشور اعمال می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران گفت: کشور با کمبود حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج رو به رو است و باید برای تامین آن، برنج مورد نیاز از خارج وارد شود.

وی افزود: تلاش دولت این است که واردات را زمانی انجام دهد که آسیبی به تولید داخلی در زمان برداشت وارد نشود، به همین منظور مصرف کنندگان بزرگ را در قالب ادارات و نهاد‌های مهم کشور قانع کردیم تا از برنج تولیدی مازندران استفاده کنند.

اسلامی یکی از تغییرات مورد نظر در واردات برنج را مخالفت با واردات حواله‌ای دانست و گفت: صدور حواله برای واردات برنج ایجاد رانت می‌کند و ما با آن مخالفیم و تاکید ما این است که واردات باید آزاد باشد و وارد کننده باید عرضه و تقاضای کشور را به خوبی آنالیز و رصد کند.

استاندار مازندران افزود: واردات برنج سال گذشته بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی و در زمان ممنوعیت بود که سبب ایجاد نگرانی برای شالیکاران مازندران شد.

وی گفت: دولت امسال مصمم است همان سیاست‌های حمایتی گذشته خود که مبنی بر ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت برنج داخلی ادامه دهد و ممنوعیت واردات برنج تا حداقل سه ماه پس از برداشت برنج داخلی ادامه می‌یابد.

وی افزود: دولت امسال تصمیم دارد که با یک سازمان دهی متفاوت تری، در زمان عرضه برنج کشور این بخش را مدیریت کند تا شالیکاران ما دغدغه‌ای برای فروش محصولاتشان نداشته باشند.

مازندران با داشتن حدود ۲۱۳ هزار هکتار شالیزاری و تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/آ

حمایت از شالیکاران با الگوی جدید واردات برنج

برچسب ها: واردات ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار