مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: در سال گذشته بالغ بر 100 هزار نفر زیرپوشش خدمات آموزشی، طرح‌های دارویی، بهداشتی، امدادی، سلامت، درمانی و غیره هلال احمر استان قرار گرفته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ حسن خدابنده‌لو مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب‌ رسانه در سنندج، با تبریک هفته هلال احمر گفت: در حال حاضر 11 پایگاه ثابت امداد و نجات و دو پایگاه موقت در سطح استان فعال است.

وی افزود: یکی از پایگاه‌ها را کاملا بازسازی و نوسازی کرده‌ایم و مجوز دو پایگاه دیگر گرفته شده و در دست اقدام است که در حال حاضر دنبال مجوزهای ساخت آن هستیم.

خدابنده‌لوگفت: طی چهار سال گذشته 10 هزار و 630 مترمربع به فضاهای امدادی هلال احمر استان اضافه شده و اگر به روز حساب کنیم روزانه در طول چهار سال گذشته 6.5 مترمربع به فضاهای فیزیکی هلال احمر استان اضافه شده است.

ارائه آموزش‌های امدادی به 15 هزار خانوار

خدابنده‌لو به برخی اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر در طول سال گذشته و امسال گریزی زد و گفت: در سال گذشته به 15 هزار خانوار در قالب «طرح خادم» آموزش داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از انجام 520 مورد عملیات امداد و نجات در سطح استان خبر داد و گفت: 420 مورد آن، حوادث جاده‌ای شامل رانش، ریزش‌کوه و غیره بوده است.

خدابنده‌لو اظهار کرد: در قالب این عملیات‌ها در مجموع به 10 هزار نفر خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

وی اذعان داشت: در سال گذشته بالغ بر 100 هزار نفر زیرپوشش خدمات آموزشی، طرح‌های دارویی، بهداشتی، امدادی، سلامت، درمانی و غیره قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان داوطلبان را پشتوانه اجرایی هلال احمر دانست و گفت: داوطلبان هلال احمر به صورت خودجوش و داوطلبانه برای خدمت در این عرصه ورود و نقش مهمی در تحقق اهداف جمعیت هلال احمر استان دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار داشت: امروز خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران اعتماد خوبی به مجموعه هلال احمر در استان وجود دارد و همین امر بستر فعالیت را برای ما بیش از پیش فراهم کرده است.

وی با اشاره به حس نوع‌دوستی و کارهای خیرخواهانه که در بین مردم استان وجود دارد، گفت: باید از این فرهنگ نوع‌دوستی که در بین مردم وجود دارد در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم بهره‌گرفت.

خدابنده‌لو به برخی اقدامات جدید هلال احمر نیز گریزی زد و گفت: اجرای طرح استارت‌آپ با کمک دانشگاه کردستان از اقدامات جدیدی است که در سطح استان آغاز شده است.

100 تیم امدادی در جمعیت هلال احمر استان وجود دارد

خدابنده‌لو افزود: یکی از مشکلات استان نبود تیم هوایی بود که خوشبختانه با تلاش‌های خوبی که صورت گرفت طی سال گذشته این مهم در استان راه‌اندازی شد و در حال حاضر بالغ بر 100 تیم امدادی در جمعیت هلال احمر استان وجود دارد.

وی با عنوان این مطلب که یک‌ هزار و 290  بسته‌ غذایی در بین خانوارهای نیازمندان در سطح استان توزیع شده است، گفت: این مهم بدون اینکه از بودجه‌های جاری هلال احمر هزینه شود انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اذعان داشت: همچنین در اواخر سال گذشته یک‌هزار و 76 بسته‌ خوراک عید شامل آجیل و غیره در بین یک‌هزار و 76 خانوار نیازمند در سطح استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ د م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.