مدیرحوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 103 فقره تصادف از 28 اسفند و آغاز سفرهای نوروزی در جاده‌های کردستان روی داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسعد فتحی‌پور مدیرحوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طرح نوروزی امداد و نجات فوریت‌ها از 28 اسفند سال گذشته آغاز شده و در این مدت 6 هزار و 274 تماس با این مراکز برقرار شده است.

وی تعداد حوادث جاده‌ای در همین مدت زمان در تعطیلات نوروزی سال گذشته را 71 فقره اعلام کرد و افزود: سال گذشته در حوادث جاده‌ای استان یک نفر کشته شد که این آمار امسال افزایش زیادی نشان می‌دهد.

مدیرحوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: 103فقره تصادف از 28 اسفند و آغاز سفرهای نوروزی در جاده‌های کردستان روی داده که بر اثر آن 7 نفر کشته شدند.

وی تعداد ماموریت‌های شهری را 248 مورد اعلام کرد و گفت: در مدت یاد شده 97 مورد حادثه شهری رخ داده و ماموران فوریت‌های پزشکی برای امداد و نجات وارد عمل شده‌اند.

فتحی‌پور به فعالیت اورژانس هوایی در استان هم اشاره کرد و گفت: از مردادماه امسال که این اورژانس فعالیت خود را آغاز کرده تا پایان اسفند 53 فقره عملیات امداد و نجات هوایی انجام شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت کمپ‌های سلامت نوروزی در مبادی ورودی شهرستان‌ها، افزود: 10کمپ با تجهیزات و امکانات اورژانسی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.

فتحی‌پور با اشاره به مراجعه 279 نفر به این کمپ‌ها، گفت: در هر کمپ سه مامور فوریت‌ها خدمات بهداشتی و درمانی و اورژانسی انجام می‌دهند.

وی به آمادگی 330 مامور فوریت‌های پزشکی در قالب 60 گروه ثابت و 36 گروه پشتیبانی اشاره کرد و گفت: 96 دستگاه آمبولانس هم در خدمت هم استانی‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ د م
فوت 7 نفر در حوادث جاده‌ای کردستان

برچسب ها: حوادث ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.