معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طبق برنامه دولت تا پایان تابستان، بازسازى در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب تمام می‌شود.

سالارى در نشست خبرى:به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست خبری امروز خود در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: با زلزله کرمانشاه ٥ هزار میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده وارد شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  افزود: تمام همت مسئولان استان این است که اسکانهایی براى زلزله زده‌ها تهیه کنند لذا چادر و کانکس براى مردم تهیه کردیم، اما بعد از انجام این کار نیازهاى دیگرى مثل ارائه خدمات بهداشتى و رفاهى (برق آب، سرویس بهداشتى و حمام و...) پیش می‌آید که دولت هم سعى دارد این نیاز‌ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که اسکان موقت به پایان رسیده و اقدامات مربوط به اسکان دائم اغاز شده است، ادامه داد: طبق برنامه دولت تا پایان تابستان، بازسازى در مناطق زلزله زده  سرپل ذهاب تمام می‌شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  با اشاره به اینکه بازسازی در مناطق روستایی  زودتر تمام می‌شود چرا که بافت روستا طورى است که مشکلاتى مثل قیمت زمین و مالکیت حاد نیست و قبل از خاک بردارى میتوان خانه ساخت و توقعات روستانشینان هم کمتر است، اظهار کرد: در شهر‌ها شرایط ویژه اى وجود دارد و مشکلاتى مثل مالکیتهاى بهم ریخته، حدود مالکیت‌ها، دیده می‌شود و مردم سلایق مختلفى دارند.

سالاری با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی که برای زلزله زدگان به بهره برداری می‌رسد براساس تسهیلات بلاعوض وام‌های بانکی و اعتبارات دولتی است، افزود: تلاش کردیم حداکثر انرژی را در زمان بازسازی به کار گیریم البته کمک‌های مردمی نهادها و گروه‌ها قابل توجه است اما از آنجایی که آنها احساسی وارد عمل شدند عده‌ای تصور می‌کنند ما از کمک آنها جلوگیری کردیم در صورتی که این طور نیست و ما به دنبال چنین فرصت‌هایی هستیم تا بتوانیم امور را بهتر ساماندهی کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کمک‌های مردمی نیازمند اصول فنی است، خاطرنشان کرد: نباید مردم در ساختمان‌هایی زندگی کنند که بعد از وقوع یک حادثه مجددا سانحه‌ای برای آنها پیش بیاید ما دست کسانی را که کمک می‌کنند می‌بوسیم اما علاقمندیم این کمک‌ها به درستی انجام شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم با بحران‌های روحی به دلیل از دست دادن عزیزان و محل سکونتشان مواجه هستند، بیان کرد: آنها درآمدی ندارند و در این شرایط تلاش می‌کنیم تا اقدامات لازم را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار