۲ وقف جدید به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال یکماه گذشته در شهرستان میاندورود به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسین فاضلی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با اشاره به ثبت ۲ وقف جدید در این شهرستان، گفت: ارزش ریالی، دو وقف جدید در نهصد میلیون ریال است.

وی افزود: ۷۵ درصد نیات موقوفات گلوگاه برای عزاداری، تعزیه‌خوانی و اطعام دهی محرم است که ۷۵ درصد از این مقدار هم مقید به موقوفات هستند و غیرقابل تغییر است.

فاضلی گفت:: واقف خیر اندیش علیرضا حاجیان اسرمی زمینی بمساحت ششصد مترمربع را جهت توسعه امامزاده حمزه (ع) اسرم به ارزش ششصد میلیون ریال و پرویز باقری جامخانه زمینی بمساحت ۱۰۵ مترمربع را جهت توسعه امامزاده حسن (ع) جامخانه به ارزش سیصد میلیون ریال وقف کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف در امامزادگان، افزود: تلاش داریم تا از ظرفیت‌های مختلف برای توسعه وقف در جامعه استفاده کنیم.

وی گفت: مشاوره‌های مختلف توسط کارشناسان اوقاف نسبت به ثبت جدید در حوزه بهداشت و درمان، اعتیاد، دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت و اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی افزود: رسانه هم می‌تواند در این راستا واردشده و وقف جدید با عنوان وقف رسانه باهدف نگهداری و کمک به رسانه ترویج شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود با بیان اینکه هدف از ترویج و گسترش فرهنگ وقف، نهادینه کردن آن در جامعه است، افزود: بااطلاع رسانی فرهنگ وقف در جامعه درصدد هستیم تا در ترویج فرهنگ وقف بیش‌ازپیش تلاش شود.
انتهای پیام/آ

ثبت دو وقف در میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار