رئيس پليس فتا گلستان گفت: شهروندان از فروشگاه‌های اينترنتی ‌مجاز خريد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به اینکه برخی از سارقان با سوءاستفاده از سایت‌های اینترنتی، اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کنند گفت: شهروندان به تبلیغات دروغین و فریبنده موجود در فضای مجازی بی‌اعتنا باشند.

وی ادامه داد: گسترش دنیای الکترونیک، در کنار آن که نتایج مثبتی داشته، راه را برای سوءاستفاده‌گران و خلافکاران نیز هموار کرده و آن‌ها می‌توانند در پسِ هویت‌های جعلی و مجازی، آسان‌تر از قبل مرتکب تخلفات و اقدامات غیرقانونی خود شوند.

رییس پلیس فتا گفت: سایت‌هایی با خدمات رایگان و امکان درج رایگان آگهی که خرید و فروش کالا‌های مختلف در دسته‌بندی‌های متعدد را بدون واسطه فراهم کرده و با تعبیه فضایی برای درج تصویر و توضیحات بیشتر، درک خریدار از محصول تبلیغ شده را بیشتر می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برخی از این سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هم هستند رسما اعلام کرده اند که در قبال درج آگهی‌ها هیچ مسئولیتی ندارند و فقط تلاش برای نشر آگهی‌ها با اطلاعات صحیح و درست می‌کنند، اما نمی‌توانند صحت آگهی‌ها را تضمین کنند و هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی‌ها برعهده نمی‌گیرند.

سرهنگ پرسا گفت:، اما فروشگاه‌هایی که بدون نماد اعتماد الکترونیک هم هستند در حال فعالیت هستند که به کاربران توصیه می‌شود از این فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا و واریز وجه نکنند.

وی گفت: نیز اگر به دنبال خرید اقلام و کالای دست دوم هستند از فروشگاه‌های دارای نماد خرید و قبل از واریز هر مبلغی اطلاعات دقیق و کاملی از فروشنده کالا کسب کنند.

سرهنگ پرسا افزود: خریداران در خرید اموال دست دوم باید توجه داشته باشند که این اقلام را بدون فاکتور فروش یا کارتن خریداری نکنند و از صحت و سقم سلامت اقتصادی کالا اطلاع داشته باشند.

رئیس پلیس فتا گلستان در خاتمه از شهروندان خواست در صورت نیاز به مشاوره از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی مراجعه کنند.

انتهای پیام/م
 

پلیس فتا به خریداران فضای مجازی هشدار داد

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.