سرپرست پلیس فتا گلستان از شناسایی و دستگیری هتک حیثیت سایبری در پی اختلاف دانشجو و استاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛سروان وحید صاحبکاران سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: این فرد که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین و تهدید شهروند گرگانی نموده بود، دستگیر شد.

وی افزود: شهروند گرگانی مدعی بود اشخاصی سبب هتک حیثیت وی در فضای مجازی شده‌اند و تقاضای پیگیری موضوع واحقاق حقش را داشت.

صاحبکاران گفت: پس از اخذ اظهارات و رؤیت مستندات شاکی پرونده و در تحقیقات اولیه کارشناسان مشخص شد اشخاصی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین و تهدید شاکی کرده اند.

وی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم که یک خانم گرگانی و از دانشجویان شاکی پرونده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر شد.

سروان صاحبکاران گفت: در تحقیقات صورت گرفته از متهمه، اعتراف کرد که شاکی استاد وی بوده و به علت مشکلاتی که در دانشگاه باهم دیگر پیدا کرده بودند برای انتقام جویی اقدام به این کار کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با تکمیل تحقیقات، متهمه به همراه پرونده مدونه جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا عمومی و انقلاب شهرستان گرگان اعزام شد.

سروان صاحبکاران ادامه داد: شهروندان و کاربران از درج محتویات توهین آمیز بر علیه دیگران خودداری کنند و دقت نمایند مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند منطبق با قانون جرایم رایانه‌ای باشد.

وی گفت: هتک حیثیت و درج محتویات توهین آمیز بر علیه دیگران جرم است و این موضوع در مواد ۱۶،۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای نیز تصریح شده است.

وی گفت: برای این جرم مجازات حبس و جزای نقدی نیز برای متهمان در نظر گرفته شده است که پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی وظیفه رسیدگی و پی جویی اقدامات لازم برای اعاده حیثیت کاربران را بر عهده دارد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به مشاوره و یا برخورد با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR با ما گزارش نمایند.

انتهای پیام/ح
 
 

انتقام جویی دانشجو از استاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.