رييس يک هيأت اقتصادی از کشور آلمان در ديدار با شهردار اصفهان گفت: مسايل مربوط به مديريت شهري، اقتصاد و صنعت از جمله حوزه هايي است که تمايل داريم در زمينه آن ها با اصفهان همکاری داشته باشيم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گونتر بکشتاين، وزير سابق امور داخلي ايالت بايرن با اشاره به اين که از ظرفيت های تاريخی و فرهنگی شهر اصفهان آگاهيم، بيان داشت: ما مي دانيم که ميدان نقش جهان از بزرگترين و بهترين ميدان هاي جهان است و اين موضوع بسيار حائز اهميت است.

وي با بيان اينکه بسيار علاقه مند به همکاري با اصفهان از بعد اقتصادي و صنعتي و همچنين در حوزه مسايل مديريت شهري هستيم، گفت: اين همکاري بايد مورد بررسي قرار گيرد تا حتي در زمينه اي چون صنايع پزشکي نيز انجام شود.

از پسماند و مترو تا تجهيزات پزشکی و خدمات شهری 

شهردار اصفهان نيز در اين ديدار گفت: نظم و دقت و نيز کيفيت توليدات و خدمات کشور آلمان، مثال زدني است. 

قدرت ا... نوروزي، با اشاره به اين که رابطه اصفهان با آلمان از گذشته هاي دور، در بعد سياسي و اجتماعي بسيار مثبت بوده است، اظهار داشت: اصفهان سالهاست که با شهر فرايبورگ آلمان تفاهم نامه خواهرخواندگي دارد که همين موضوع مي تواند روابط بيشتر با ايالت بايرن را در زمينه هاي، اقتصادي، گردشگري و پزشکي زمينه سازي کند.   

وي تصريح کرد: هر ساله تعداد بسياري از فعالان اقتصادي اصفهان براي حضور در نمايشگاه هاي بين المللي به شهر برلين مي روند و انتظار مي رود شرکت هاي آلماني نيز در نمايشگاه بين المللي اصفهان حضور يابند. همچنين حضور هيأت هاي مختلف آلماني در اصفهان و سرمايه گذاري آنها مي تواند در زمينه هاي هاي جديد نيز ادامه داشته باشد.  

شهردار اصفهان با اشاره به جنبه هاي تاريخي و فرهنگي اصفهان گفت: اين ابعاد، زمينه همکاري هاي متعدد را براي سرمايه گذاران کشورهاي ديگر از جمله آلمان فراهم مي کند.   

نوروزي در ادامه با اشاره به اولويت هاي برنامه کاري خود براي شهر اصفهان، اضافه کرد: هشت محور را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دادم که گردشگري اولويت نخست اين برنامه ها است. گردشگران بسياري از کشور آلمان به اصفهان سفر مي کنند که مي تواند زمينه را براي عقد تفاهم نامه گردشگري و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اين صنعت از جمله هتل سازي  فراهم کند.

وي گردشگري، کارآفريني، محيط زيست، حقوق شهروندي، شهروندسازي در کنار شهرسازي، توسعه حمل و نقل عمومي، استفاده از وسايل نقليه پاک و شفاف سازي در اداره امور شهر را از ديگر برنامه هاي خود براي شهر اصفهان ذکر کرد و افزود: اصفهان و برلين هر دو در زمينه پزشکي، داراي پزشکان و نيروي انساني مجرب هستند و بنابراين يکي از زمينه هاي همکاري ما با ايالت بايرن مي تواند در حوزه سلامت و همچنين واردات تجهيزات پزشکي باشد.  

 

شهردار اصفهان همچنين سرمايه گذاري در زمينه مترو، خدمات شهري، حمل و نقل عمومي و پسماند را از ديگر موارد آمادگي اصفهان براي همکاري با هيأت آلماني دانست.

گفتني است در پايان اين جلسه، هر يک از اعضاي هيأت آلماني سؤالاتي را در زمينه هاي مختلف مديريت شهري، اقتصادي، اجتماعي، پزشکي و نحوه همکاري مطرح کردند که شهردار اصفهان به اين سؤالات پاسخ داد.   

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار