استاندار خراسان شمالی گفت: اشتغالزایی باید به سمت محور‌های دانش بنیان حرکت کند و این امر از تاکیدات مقام معظم رهبری و از محور‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در جمع اعضای شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این خصوص خبر داد و گفت:  بخش عمده‌ای از این اشتغالزایی در بخش‌های صنعت ، کشاورزی و گردشگری است، اما باید افزایش اشتغالزایی در بخش خدمات و فناوری‌های نوین نیز بدون کم شدن عدد مطلق اشتغال در دیگر بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در گام نخست کارگروهی به ریاست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اتاق بازرگانی ، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان تشکیل تا مشکلات این شرکت‌ها شناسایی و بررسی شود.
صالحی با بیان این که برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم در بخش تجهیزات، اعتباراتی را تخصیص دهیم، افزود: هر شرکتی که در مسیر توسعه یا تغییر خط تولید حرکت کند، می‌توانیم با محاسبه سود بانکی تسهیلات این شرکت‌ها در قالب کمک‌های بلا عوض و یا از طریق کمک‌های فنی اعتباری، حمایت‌های لازم را داشته باشیم.
وی همچنین به پرداخت نشدن یک میلیارد تومان اعتبار سهم شرکت‌های دانش بنیان استان اشاره کرد و گفت : این صندوق سهم بخش دولتی ۴۹ درصد و بخش خصوصی ۵۱ درصد است، در بخش دولتی به هیچ عنوان محدودیت اعتباری نداریم لذا باید دنبال راهکار‌های لازم برای جذب بخش خصوصی و اعتبارات این بخش باشید.
علی اصغر پیله ور: تدوین برنامه آمایش علم و فناوری، تدوین سند نظام نوآوری استان، کمک به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد پارک فن آموز در راستای اقتصاد مقاومتی و تخصیص اعتبارات استانی به حوزه فناوری از اهم مطالبات و خواسته‌های پارک و علم و فناوری استان است.
پیله ور رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی در این جلسه با بیان این که در ۵ سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان توانسته ۸۸۵ مورد اشتغال زایی در استان خراسان شمالی ایجاد کنند، افزود: ورود موثر دانشگاه‌ها به حوزه کارآفرینی، تدوین برنامه آمایش علم و فناوری، تدوین سند نظام نوآوری استان، کمک به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد پارک فن آموز در راستای اقتصاد مقاومتی و تخصیص اعتبارات استانی به حوزه فناوری از مهمترین مطالبات و خواسته‌های پارک و علم و فناوری استان است.
وی گفت:: هم اکنون ۱۲ محصول توسط ۷ شرکت دانش بنیان در استان تولید می‌شود که در برنامه ششم توسعه هدف گذاری ایجاد ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان است و اکنون حائز رتبه ۲۸ کشوری هستیم.
وی با اشاره به این که پارک علم و فناوری خراسان شمالی تا کنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور کمک کرده است، افزود: این شرکت‌ها توانسته در داخل کشور فروش شان را به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسانند و در صادرات و فروش خارج از مرز‌ها ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارز آوری داشته است.
انتهای پیام/ ب

 

هم اکنون 12 محصول توسط 7 شرکت دانش بنیان در خراسان شمالی تولید می شود

 

 

 

برچسب ها: اخبار علمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.