نامزد تصدی شهرداری تهران گفت: شهر تهران در میان 206 شهر دنیا از نظر شاخص کیفیت زیست پذیری رتبه 193 را از آن خود کرده است.

رتبه 193 دنیا از آن تهران برای شاخص زیست پذیریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور و نامزد تصدی شهرداری تهران صبح امروز به منظور ارائه برنامه های خود برای اداره شهر تهران در شورای شهر حضور یافت و اظهار کرد: رضایت مردم همواره در مدیریت من به عنوان شاخص عملکرد بوده است.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه برنامه خود را بر مبنای ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان تضمین کرده‌ام، گفت: همه آنچه در طول برنامه است، در همین راستا قرار دارد که در طول این برنامه دو نکته به طور مشخص تعقیب می‌شود.

نامزد تصدی شهرداری تهران تصریح کرد: در هر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهر را به صورت یک کلیت می‌بینیم.

وی افزود: محلات به عنوان اجزای حیاتی تشکیل دهنده شهر و به عنوان برنامه من جهت شهر زیست پذیر است.

افشانی با تاکید بر اینکه شهر زیست‌پذیر، شهری امن و جذاب برای همه و به ویژه کودکان و سالمندان است،تصریح کرد: طراحی محیط‌های مناسب زندگی شامل ابعاد ملموس شهر زیست پذیر است که ایمنی فضای سبز، حمل و نقل عمومی، حس اجتماعی محلی و تنوع فرهنگی از مهمترین موارد آن است.

افشانی با بیان اینکه شاخص کیفیت شهر تهران از میان 206 شهر دنیا 193 است، گفت: شاخص‌های زیست‌پذیری باید تعریف شوند و امکان مقایسه محلات مختلف وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در محلات باید در بخش‌هایی باشد که ضعف وجود دارد، افزود: حکمروایی خوب شهری از موارد زیست‌پذیری شهری است.

وی با بیان اینکه همه سیاست‌گذاران و تصمیم گیران باید در مقابل مردم و انتخاب کنندگان همه مدیران پاسخگو باشند، ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که مدیران باید عملی کنند، بازگرداندن اعتماد به مردم است و اگر مردم اعتماد کنند، مشارکت بالایی خواهیم داشت.

نامزد تصدی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران با خیلی از نهادها در ارتباط است و دستگاه های مختلفی در اداره تهران دخیل هستند، تاکید کرد: باید تلاش کرد همکاری و مشارکت در بین همه کسانی که در شهر دخیل هستند، صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش های تهران بافت‌های فرسوده است،افزود: بافت‌های فرسوده یک معضل است و رهبر انقلاب هم این مسئله را دنبال می‌کنند و هر سه ماه یکبار جلسه‌ای برای بررسی آن شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میزان خطوط مترو تهران با جمعیت این شهر تناسبی ندارد، گفت: مهمترین بخش حمل و نقل ما باید بر اساس خطوط ریلی باشد.

وی با بیان اینکه 19 هزار اتوبوس فرسوده داریم، گفت: 5 هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها در تهران تردد می‌کنند.

افشانی در ادامه گریزی هم به خشکسالی های اخیر تهران زد و گفت: تنها آب پایدار ما آب پساب شهری است که باید تصفیه شود و به شهر برگردانده شود و باید از مهار آب دره‌ها هم استفاده کنیم.

افشانی با اشاره به ضرورت مهار آب‌های تهران گفت: می‌توان فضای سبز شمال تهران را با استفاده از این آب‌ها، آبیاری کرد.

معاون عمران وزیر کشور با اشاره به میزان بالای کمبود شبکه حمل و نقل انسان‌محور از جمله پیاده و دوچرخه در تهران، گفت: قانون هم ابزار قدرت و هم ابزار خدمت است و تنها مدیری می‌تواند موفق باشد که به حوزه وظایف و اختیارات خود اشراف داشته باشد.

افشانی با بیان اینکه امروز بهترین ارتباط، بین سازمان‌ برنامه و بودجه، سازمان مالیاتی و من وجود دارد، گفت: از سویی دیگر تا کنون هر مسئله ای را که در دولت مطرح کرده‌ام، مورد مخالفت قرار نگرفته است.

وی افزود: اولین طرح جامع ترافیک طرح ترافیک گلستان بود که در آن جایی برای پیاده‌رو و دوچرخه نبود و من گفتم هر وقت این موارد را به آن افزودید، این طرح را بیاورید.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی شهر تهران مسئله همزمانی طرح جامع ترافیک و تفضیلی است، اظهار کرد: با پیگیری فراوان در کمیسیون زیربنایی تصویب شد که این دو طرح همزمان اجرا شود.

وی افزود: در بحث عمران شهری در ساخت پروژه‌ها و ساختمان‌ها توسعه پایدار نمی‌بینیم و فقط ساختمان می بینیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران ادامه داد: استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شهرداری یکی از کارهای ضروری ما است.

افشانی با تاکید بر اینکه شادی و نشاط از نیازهای مهم جامعه است، گفت: جامعه ما به شدت نیازمند شادی است و ما باید بین دولت و شهرداری ارتباط تنگاتنگ برقرار کنیم.

وی در ادامه به مسائل مالی پرداخت و افزود: مهمترین مسئله سهم پایین منابع پایدار درآمدی است که 32 درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوطه به شهرداری و بقیه مربوط به دولت است.

افشانی با اشاره به بالا بودن دیونی که شهرداری نسبت به پیمانکاران دارد،تصریح کرد: نبود رابطه موثر و کارآمد بین دولت و شهرداری و عدم بهره‌مندی از منابع بین‌المللی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود و ما باید در اقتصاد شهر بر آن تاکید کنیم، زیرا شهری که چنین حجمی دارد، می‌تواند با مشارکت مردم خدمات فراوانی ارائه دهد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به حجم بالای نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: یکی از مشکلات این است که نیروی انسانی چند برابر نیاز است و ما باید کاری کنیم که مشخص شود بر چه اساسی مدیران را ارتقای شغلی می‌دهیم.

افشانی خاطرنشان کرد: مدیران را باید از بدنه شهرداری جذب کنیم، در عین حالی که ورود تعداد اندک‌شماری مدیر از خارج از شهرداری تهران بلامانع است.

نامزد تصدی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همه ما نگران زلزله بیش از 6 ریشتری در تهران هستیم که در صورت وقوع بخش زیادی از ساختمان ها را فرو می‌ریزد.

افشانی با اشاره به توجه نکردن به الزامات پدافند غیرعامل گفت: در حال حاضر همه پروژه‌ها موظف هستند که پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی در پایان گفت: متاسفانه در شهر تهران هیچ اورژانس هوایی وجود ندارد و مشخص نیست که اگر حادثه‌ای رخ دهد، چگونه می‌توان به آن رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

لزوم توجه به بافت‌های فرسوده شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.