مدیر منابع آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

بهروز عربی مدیر منابع آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  با بیان اینکه در راستای مدیریت منابع آبی در استان، تاکنون ۳۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شدند، گفت: برنامه ریزی بر این مبنا است که تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی تعهد استان در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح ۵۰ هزار هکتار انجام شود.

وی اظهار کرد: تعهد مالی در سال مالی ۹۶، ۵۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت برای تجهیز ۷ هزار و ۳۹ هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری نوین بوده که در حال انجام است.

عربی با اشاره به اینکه کشاورزان استان می‌توانند با بهره گیری از کمک‌های بلاعوض دولتی و تسهیلات بانکی، آبیاری اراضی خود را مکانیزه و از روش‌های آبیاری نوین استفاده کنند، افزود: در آبیاری کم فشار به ازای هر هکتار ۴ و نیم میلیون تومان، در آبیاری قطره‌ای (موضعی) ۱۰ میلیون تومان، در آبیاری بارانی که به دو قسمت بخش کلاسیک ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان و در بخش لینیر ۸ میلیون و ۵۰۰ تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/آ


کمک بلاعوض دولت به کشاورزان برای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.