مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت:دهه فجر امسال 11 پروژه کشاورزی در شهرستان بجنورد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ اسماعیل محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بجنورد گفت: دهه فجر امسال 11 پروژه با اعتباری افزون بر 42 میلیارد و 785 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ها برای 135 نفر اشتغال زایی می شود و 27 هزار خانوار به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

محمود آبادی اظهار کرد: مهم ترین پروژه ، آبیاری تعمیمی کم فشار روستای کلاته است که در سطح 200 هکتار از اراضی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش ضریب مکانیزاسیون در شهرستان بجنورد افزود:امسال 55 میلیارد ریال اعتبار به بخش خط اعتبار مکانیزاسیون اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 39 میلیارد ریال جذب شد .

محمود آبادی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی یکی از سیاست های اصلی وزارت کشاورزی است گفت: امسال 5 هزار هکتار از اراضی به صورت کشاورزی حفاظتی کشت شد که در حفظ رطوبت بسیار موثر بود.

محمود آبادی با اشاره به سایت انتقال یافته ها در ایستگاه سیساب گفت: این سایت به عنوان سایت آموزشی جهت آموزش کشاورزان شهرستان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد هدف از اجرای این سایت را ترویج کشت انتظاری در دیمکاری غلات و حبوبات، ترویج کشاورزی حفاظتی به روشهای نوین کم خاکورزی و بدون خاکورزی و همچنین معرفی ارقام برتر مناسب مناطق دیم در شهرستان بجنورد عنوان کرد.

انتهای پیام/آ

افزایش ظریب مکانیزاسیون در شهرستان بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.