مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: با هوشمند سازی تمامی چاه ها در استان از اضافه برداشت 150 میلیون مترمکعب آب جلوگیری می شود.

هوشمند سازی 507 حلقه چاه کشاورزی در  استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛استحصال بی حد و حصر از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه های مجاز و غیرمجاز از جمله دلایلی که باعث شده منابع آب زیرزمینی کاهش یابد که در چند سال اخیر وزارت نیرو موضوع نصب کنتورهای هوشمند را به جد پیگیری می کند. 

رضا پور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در این باره گفت:نصب کنتورهای هوشمند در شرایط کم آبی  برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی توسط وزارت نیرو پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان افزود:تاکنون هم  507 حلقه چاه آب کشاورزی در استان به کنتور هوشمند مجهز شده است که با هوشمند سازی تمامی چاه های  استان از اضافه برداشت 150 میلیون مترمکعب آب جلوگیری می شود.

رضا پور با اشاره به اینکه در حال حاضر  12هزار و 983 حلقه چاه کشاورزی استان نیازمند تجهیز به کنتور هوشمند حجمی است افزود: از این تعداد چاه9 هزار و773حلقه مربوط به چاه های کشاورزی ،2هزارو 467 حلقه چاه های (صنعت ، خدمات ،شرب)و 743 حلقه نیز چاه های صنایع وابسته به کشاورزی است .

وی خاطر نشان کرد:  با همکاری و مشارکت بهره برداران برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی خود می توان  از آثار مخرب بهره برداری بی رویه از منابع آب زیرزمینی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ن

 

تجهیز چاههای آب به کنتور هوشمند ضروری است

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.