مدیرکل کمیته امداد لرستان از راه اندازی ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد استان تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار کرد: به‌منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان روستایی ۵۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی بااعتبار ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ در لرستان اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان ساکن در روستا از طریق شناسایی امکانات و کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری از طریق خرید تضمینی محصولات مددجویان از اهداف مهم اجرای این طرح است، افزود: فعالیت در نوآوری و جایگزین مشاغل دانش‌بنیان با به‌کارگیری دانش روز دنیا و استفاده تلفیقی از افراد تحصیل‌کرده می‌تواند موفقیت و پایداری طرح‌های و مشاغل اجرایی را در پی داشته باشد.

محمدی فارسانی با اشاره به مناطق مستعد اجرای این طرح، یادآورشد: تاکنون ده طرح در شهرستان خرم‌آباد شناسایی‌شده‌اند که مراحل کارشناسی و مشاوره آن‌ها به اتمام رسیده و نسبت به عقد قرارداد با شرکت توزیع برق استان اقدام نموده‌اند.

محمدی فارسانی استفاده از انرژی پاک و کسب درآمد برای مددجویان را از اهداف این طرح دانست و گفت: با هماهنگی به‌عمل‌آمده با شرکت توزیع برق استان در پایان هرماه با استفاده از کنتور خانگی میزان برق تولیدشده در بستر شبکه محاسبه و ارزش ریالی آن به مجریان این طرح پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت: در مطالعه کارشناسی ۵۰۰ خانوار در مناطق استان شناسایی‌شده‌اند که دارای شرایط اجرای این طرح هستند.

وی هزینه اجرای هر طرح را ۳۰ میلیون تومان دانست و گفت: هر طرح ظرفیت اشتغال حداقل یک نفر را دارد که با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با اجرای هر طرح نیروگاه خورشیدی ماهیانه حداقل ۷۰۰ هزار تومان درآمد توسط مجریان طرح کسب شود گفت: کسب‌وکار‌های نوین با تسهیلات خرد و زودبازده شرایط کسب درآمد و انگیزه مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر است.

انتهای پیام/م

راه اندازی ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان لرستانی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.