دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: نوروز امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف استان برنامه‌های این شورا در حوزه‌های مختلف به خوبی انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مجتبی بیرانوند گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان همواره در راستای وظیفه ذاتی خود برنامه‌های مختلفی انجام می‌دهد که نوروز امسال نیز در این راستا اقدامات زیادی انجام داد.

وی افزود: به‌منظور آشنایی خانواده‌ها با انواع مخدر و آسیب‌هایی که دارند در ایام نوروز ۳ هزار بروشور با کمک آموزش‌وپرورش لرستان در بین مهمانان نوروزی توزیع شد که در این بروشور‌ها مطالب دیگری، چون بحث مراقبت در برابر رفتار‌های پرخطر، فوریت‌های اجتماعی و مدیریت کنترل خشم و عصبانیت نیز مطرح شده بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: در ایام نوروز با کمک آموزش‌وپرورش اقدامات خوبی در راستای فرهنگی سازی صورت گرفت که از جمله می‌توان به توزیع بیش از ۲۰۰ جلد مجله ایران پاک، توزیع ۱۰۰ جلد کتاب اعتیاد پژوهی در بین ستاد‌های نوروزی اشاره کرد.

وی همچنین از همکاری این شورا با هلال امر لرستان در راستا فرهنگ‌سازی و آموزش در بحث اعتیاد خبر داد و گفت: در ایام نوروز نیز با کمک هلال‌احمر شاهد برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد در ۱۶ پست ایمنی و سلامت جهت مسافران نوروزی در ورودی شهر‌های استان بودیم.

بیرانوند تصریح کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری، و ادبی پیمان با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد درزمینهٔ عکاسی، پوستر، شعر، فیلم کوتاه، کاریکاتور و داستان‌نویسی از دیگر اقداماتی بود که با کمک هلال‌احمر در روز‌های آغازین سال ۹۷ انجام شد.

وی به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لرستان اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع تعداد ۵ هزار برگ بروشور مربوط به توصیه‌های سلامت روان و پیشگیری از اعتیاد در بین مسافران نوروزی و همچنین تهیه و توزیع هزار و ۵۰۰ جلد پمفلت پیشگیری از اعتیاد برای مسافران نوروزی در ایام نوروز با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان صورت گرفت.

این مسوول در ادامه به جمع‌آوری، پذیرش و نگهداری ۱۰۰ معتاد متجاهر در سطح شهرستان‌های استان با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و بهزیستی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام با کمک کمیته امداد امام خمینی لرستان نیز شاهد تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از اعتیاد در بین مسافران نوروزی بودیم.

بیرانوند بیان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که با کمک کمیته امداد انجام شد می‌توان برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد و استفاده از آنان به‌عنوان همیاران سلامت روان در ایام نوروز و آموزش ۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد و اعزام آن‌ها به اردوی راهیان نور را نام برد.

انتهای پیام/د

برنامه‌های متنوعی انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.