رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار از صدور25 فقره جواز تأسیس و بهره‎برداری درصنعت با سرمایه‌گذاری افزون بر 104 میلیارد و 180 میلیون تومان بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

علی نجاتیان درگفتگوباخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته با صدور 13 فقره جواز تأسیس در زمینه مواد غذایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 15 میلیارد و 400 میلیون تومان زمینه اشتغال 208 نفر فراهم شده است.

وی افزود: با صدور 8 فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری بالغ 23 میلیارد و 900 میلیون تومان اشتغال 112 نفر و با صدور سه فقره جواز تأسیس توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری 64 میلیارد و 700 میلیون تومان  اشتغال 100 نفر فراهم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: صدور یک فقره پروانه بهره‌‌برداری در زمینه تولید فیلترهای هوا با اشتغالزایی برای 6 نفر با سرمایه‌گذاری 115 میلیون تومان در سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع با توجه به اقدامات زیرساختی مناسب با همکاری تمام دستگاه‌ها 25 فقره جواز تأسیس و بهره‎برداری صادر شده است که در مجموع با سرمایه‌گذاری بالغ بر 104 میلیارد و 180 میلیون تومان بوده است که زمینه اشتغال 400 نفر را در شهرستان فراهم می‌کند.

نجاتیان در ادامه مطرح کرد: طرح سرمایه‌گذاری نخ دو، طرح صنایع تولید پیش تنیده، طرح سرمایه‌گذاری تولید MDF با فناوری روز دنیا از جمله این طرح‌ها است که 80 درصد پیشرفت داشته و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس در راه‌اندازی طرح گاج در شهرستان زمینه اشتغالزایی برای 500 نفر در شهرستان فراهم می‌شود، عنوان کرد: در زمینه طرح سامانه بهینه‌یاب 9 واحد ثبت نام کرده و تسهیلات در قالب طرح رونق با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 600 میلیون تومان  به واحدهای صنعتی تزریق شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با اشاره به این‌که 7 واحد به کارگروه رفع موانع تسهیلات استان معرفی شدند، بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی علیرغم این‌که 6 سهمیه از سوی اداره کار داشتیم، اما 17 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک عامل معرفی شدند که به هر متقاضی پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه تسهیلات روستائی و فراگیر از مجموع اعتبارات که حدود 2 میلیارد تومان بود 720 میلیون تومان تسهیلات یارانه‌دار تخصیص داده شده که 17 مورد پرونده الکترونیکی در دستگاه اجرائی بررسی شده است و دو فقره آن در کمیته فنی شهرستان مصوب و یک فقره در کارگروه استان به مبلغ 300 میلیون تومان مصوب و به بانک معرفی شده است.

نجاتیان با بیان این‌که 19 فقره پرونده الکترونیکی در قالب تسهیلات فراگیر به بانک معرفی شدند که 15 فقره آن در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری تأیید شده است، ابراز کرد: از این تعداد 15 فقره پرونده الکترونیکی 11 فقره در کارگروه استان بوده که 10 فقره به بانک معرفی شدند و 4 مورد در دست بررسی است و یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

 

انتهای پیام/م

 

اشتغال‌ 500 نفر با راه‌اندازی طرح گاج

برچسب ها: وزارت صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.