هم زمان با هفته فرهنگی کلات ۵ میراث فرهنگی ناملموس کلات نادری که در فهرست ملی به ثبت رسیده، رونمایی شد.

رونمایی ازثبت ملی  ۵ میراث فرهنگی ناملموس کلاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی در این مراسم که درروستایی لائین برگزارشد،  گفت: تاکنون بیش از ۹۰ میراث فرهنگی ناملموس در استان خراسان رضوی ثبت ملی شده است.

ابوالفضل مکرمی فر، با اشاره به رونمایی ازثبت ملی ۵ میراث فرهنگی ناملموس کلات افزود: فرهنگ، آئین‌های بومی و محلی و سنت‌های شهرستان کلات ظرفیت بالایی برای ثبت در میراث فرهنگی ناملموس دارد.

وی گفت: ثبت ملی میراث ناملموس موجب معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری می‌شود و رونق اقتصادی را به همراه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی درباره ساخت هتل در کلات نادری اعلام آمادگی کرد و افزود: از بخش خصوصی که تمایل دارند در زمینه اقامتگاه در کلات سرمایه گداری کنند دعوت می‌کنیم و حمایت‌های مادی و معنوی و را داریم و تسهیلات بانکی نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم.
 
مکرمی فر افزود: در راستای توسعه گردشگری روستایی و عشایری و تقسیم سفر در شهرستان و مناطق روستایی ۲۴ اقامتگاه بومگردی راه اندازی شده و ۵۲ اقامتگاه نیز امسال راه اندازی می‌شود و به اقامتگاه‌ها تسهیلات بانکی با بهره ۶ درصد اعطاء می‌شود.

در این مراسم از ثبت ملی جاجم بافی، سوزن دوزی، نواردوزی، مهارت دوخت و دوز لباس کردی و بازی بومی محلی شودوق کلات رونمایی شد.

انتهای پیام//ا.س
 

 ثبت ملی بیش از ۹۰ میراث فرهنگی ناملموس در خراسان رضوی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.