رشد ۳۶ درصدی پرداخت صدقه در خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: صدقات پرداختی مردم خراسان شمالی نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که صدقات پرداختی مردم خراسان شمالی نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است ، افزود: مردم استان خراسان شمالی در سال گذشته چهار میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.
وی اظهار کرد: مردم منطقه یک بجنورد با پرداخت ۹۴ میلیون تومان در رتبه اول و مردم منطقه ۲ بجنورد با پرداخت ۸۲۰ میلیون تومان در رتبه بعدی این طرح قرار دارند.
اهرابی گفت:: در سال ۹۵ مردم خراسان شمالی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند .
وی همچنین از اختصاص ۱۰ درصد صدقات مردمی به درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ بیمار سرطانی، ۵۶۱ بیمار صعب‌العلاج و ۱۱۵ بیمار خاص تحت حمایت این نهاد قرار دارند که این نهاد برای تأمین بخشی از هزینه‌های درمانی این بیماران از کمک‌های مردمی در بخش صدقات استفاده می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: در سال ۹۶ بیشترین سرفصل هزینه کرد صدقات به رفع مشکلات موردی نیازمندان اختصاص داده شد به طوری که ۲۹ درصد از کل کمک‌های این بخش صرف رفع نیاز موردی مددجویان شده است.
ور در ادامه بیان کرد: ۱۰ درصد منابع صدقات برای کمک هزینه تحصیلی، پنج در صد برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی و اشتغال جوانان نیازمند و جویای کار هزینه شده است.
انتهای پیام/ ب


اختصاص ۱۰ درصد صدقات به درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج

برچسب ها: کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.