مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ۹۶۰ زن سرپرست خانوار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حوزه‌های مهارتی آموزش می‌بینند.

رضایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ گفت: براساس تفاهنامه بین وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای در ۵ استان کشور به صورت پایلوت آموزش زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های مهارتی انجام می‌شود.

رضایی اظهار کرد: در استان خراسان شمالی آموزش زنان سرپرست خانوار در برنامه مورد نیاز ۸۰ هزار نفر ساعت بوده که تاکنون افزون بر ۱۵۲ هزار نفر ساعت در حال آموزش هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ دوره آموزشی مهارت در استان در حال برگزاری است، گفت: ۹۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در این دوره‌های آموزشی حضور دارند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان شمالی گفت: زنان در رشته‌های پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه ای، پرورش گیاه آلوئه ورا، آشپزی، قالیبافی، چرم دوزی، بسته بندی مواد غذایی و حبوبات و .. آموزش‌های لازم را می‌بینند.

رضایی افزود: نیاز سنجی‌های آموزشی زنان سرپرست خانوار از طریق کمیته امداد، بهزیستی به سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام شده و دوره‌های آموزشی در حال اجراست و نظارت براین دوره‌های آموزشی نیز توسط دفتر امور بانوان استانداری و مسئول امور بانوان فرمانداری انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ


برگزاری ۵۰ دوره آموزشی برای زنان سرپرست خانوار در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.