مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی از سال ۸۳ تاکنون برای مددجویان تحت حمایت استان ساخت و تعمیر شده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه این نهاد از سال ۸۳ تاکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی و شهری تحت حمایت خودساخته است، گفت: بخش قابل‌توجهی از این پروژه‌ها به زنان سرپرست خانوار دارای یتیم و خانوار‌های دارای عائله بالای سه نفر تحویل داده‌شده است.
اهرابی مسکن را یکی از آیتم‌های مهم برای توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت برشمرد و افزود: امسال دو هزار مورد خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه‌شده است.
وی به طرح جدید مسکن برای توانمندسازی خانوار‌های شهری اشاره کرد و گفت: طبق این طرح کمیته امداد خراسان شمالی موظف است برای خانوار‌های شهری مددجو دارای زمین، منزل مسکونی مناسب بسازد و هم چنین برای سایر خانوار‌ها نیز مسکن مناسب خریداری کند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه منابع ساخت این طرح از محل صندوق امداد ولایت به‌صورت کاملاً قرض‌الحسنه و با ضمانت آسان به مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: هم‌اکنون ۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار متقاضی ثبت‌نام در این طرح شدند که کار ساخت این پروژه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.
اهرابی در ادامه به ساخت منازل مسکونی برای خانوار‌های دارای یتیم اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتدای سال ۹۷ آغاز می‌شود و طبق نیازسنجی انجام‌شده در فاز اول برای ۳۰۰ یتیم تحت حمایت این نهاد منزل مسکونی مناسب ساخته می‌شود.
گفتنی است: منابع این طرح نیز از سه محل کمک‌های خیران، منابع کمیته امداد استان و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین می‌شود.
انتهای پیام/ط


ساخت واحد‌های مسکونی برای مددجویان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.