مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال جشن نیکوکاری به مدت ۳روز در ۸۰۲ پایگاه نیکوکاری درخراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت برگزاری جشن نیکوکاری گفت: امسال جشن نیکوکاری با شعار جوانه ی لبخند می کاریم و با هدف تامین نیازمندی های شب عید خانواده های تحت حمایت وبا کمک مردم و خیرین در ۸۰۲ پایگاه نیکوکاری ثابت و سیار در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال با نواختن همزمان زنگ نیکوکاری در ۶۲۶ آموزشگاه استان در ساعت ۹ صبح آغاز می شود افزود: همچنین۵۶ پایگاه در مساجد، ۱۶پایگاه ثابت، ۱۸سیار، ۵۹ مراکز نیکوکاری و۳۷ پایگاه بسیج و روستایی جشن نیکوکاری در استان برگزار می شود.


اهرابی اظهار کرد: سال گذشته ۲ میلیاردو۷۰۰میلیون تومان در جشن نیکوکاری با همت مردم نوع دوست استان و خیرین به نیازمندان و مددجویان این نهاد کمک شد که پیش بینی می کنیم امسال این کمک ها به حدود ۳میلیاردو۵۰۰ تا ۴میلیارد تومان برسد.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۴۰ هزار پاکت هم ویژه ی جشن نیکوکاری برای افزایش میزان مشارکت های دانش آموزان در امر کمک رسانی در مدارس استان توزیع شده که در روز آغازین جشن نیکوکاری جمع آوری می شود‌.

وی با بیان اینکه تعداد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی امسال از ۳۲ هزار خانوار به ۳۰ هزار خانوار کاهش پیداکرده است گفت: درسال ۹۵ در راستای توانمندسازی، ایجاد اشتغال و خودکفایی افزون بر ۱۶میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

اهرابی گفت: از سال ۹۰ تا الان در استان خراسان شمالی ۱۸ هزار خانوار به خودکفایی رسیدند.

وی به طرح درمانی بیماران در این نهاد اشاره و اظهار کرد: هم اکنون ۱۴هزارو ۵۰۰مددجو بیمه ی درمانی دریافت می کنند و ۸۱۷بیمار صعب والعلاج و خاص تحت حمایت درمانی این نهاد هستند‌.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۶میلیارد تومان اعتبار برای خدمات عمرانی و ساخت و ساز مسکن مددجویان هزینه شده است.


گفتنی است: جشن نیکوکاری روزهای ۱۶، ۱۷و ۱۸ اسفند به ترتیب در مدارس، پایگاه های کمیته امداد و میعادگاه های نمازجمعه در استان برگزار می شود.


انتهای پیام/


ارائه خدمات کمیته امداد استان به مددجویان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.