مدیر امور باغبانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۷۰۰ تن پسته به ارزش ۴۰ میلیون دلار پارسال از استان به مقصد کشور‌های هدف صادر شده است.

بیش از چهار هزارتن پسته از خراسان رضوی صادر شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ هاشم نقیبی افزود :این میزان پسته به کشورهای  حاشیه خلیج فارس، چین، روسیه، مالزی، سنگاپور، آلمان، فرانسه و هلند صادرشده است.

وی با بیان این که خراسان رضوی در عملکرد برداشت پسته، برتر کشور است گفت: عملکرد خراسان رضوی در واحد سطح پسته معادل یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم پسته خشک است در حالی که این رقم در کشور کمتر از یک تن است.

مدیر امور باغبانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود:هم اکنون ۸۶ هزار هکتار در این استان زیر کشت باغ‌های پسته بارور و غیربارور است که پارسال از این سطح ۴۰ هزار تن پسته خشک برداشت شد.

نقیبی گفت: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت و تولید پسته پس از کرمان رتبه دوم را داراست.

وی افزود: به علت شدت گرمای تابستان و افزایش پوکی در محصول پارسال میزان برداشت و تولید پسته خشک استان در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۲۵ درصدکاهش داشت.

خراسان رضوی با بیش از ۲۹۰ هزار هکتار باغ معادل ۱۱ درصد باغ‌های کشور در تولید محصولات باغی رتبه ششم ایران را دارد و بیش از ۵ درصد تولید محصولات باغی کشور مربوط به خراسان رضوی است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

صادرات پسته از خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.