ممنوع بودن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان از ممنوع بودن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبداله حسینی، مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت:تغییر کاربری زمین های کشاورزی و نیز هر گونه ساخت و ساز بدون ضوابط در این اراضی در استان ممنوع است و نباید خارج از ضوابط به ساخت و ساز و ویلاسازی در مناطق کشاورزی مجوز داده شود.

وی با اشاره به از دست دادن اشتغال پایدار و ضربه به اقتصاد بیان داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاوری موجب از دست دادن اشتغال پایدار و ضربه به بخش اقتصاد و تولید در روستاها می شود.

حسینی ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی روستاها در این بخش  را مستلزم اهتمام ویژه دانست و افزود: تحول اقتصادی در سطح روستاها به این بخش کمک می کند.

  مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان عنوان کرد: بستر برای توسعه مشاغل در روستاها  ضروری است و برای معرفی 2 روستای بدون بیکار بخش مرکزی اندیمشک تا پایان نیمه سال باید اقدام شود و این موضوع به عنوان یک الگو در سطح استان خوزستان معرفی خواهد شد.

وی گفت: خوزستان و روستاهای سطح این آن از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال و اقتصاد بهره مند هستند که باید جدی گرفته شود.

حسینی بیان داشت:یک هزار و 925 دهیار و 6 هزار و 251 نفر شورا در سطح روستاهای استان فعالیت دارند که یک ظرفیت خوب مردمی برای رفع مشکلات روستاها به شمار می روند.

انتهای پیام/م

توسعه اشتغال پایدار در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار