فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این سارگپه پس از تیمارهای لازم و بررسی‌های پزشکی به آغوش طبیعت بازگشت.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه در روزهای گذشته یک سارگپه توسط دوست‌داران محیط زیست در حاشیه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به یگان حفاظت محیط زیست تحویل شد، اظهار داشت: این سارگپه پس از تیمارهای لازم و بررسی‌های پزشکی به آغوش طبیعت بازگشت.

وی با بیان اینکه سارگپه پرنده‌ای شکاری کوچک ‌تر از عقاب، با جثه‌ای متوسط و تو پُر است که سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه و رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد، ابراز داشت: به طور معمول حیات وحش برای یافتن غذا و یا یافتن جفت و یا دلایل دیگر از محیط طبیعی زندگی خود خارج می‌شوند که در این گونه مواقع دوست‌داران محیط زیست می‌توانند موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه دو متخلف شکار، زنده گیری پرندگان شکاری و حمایت شده در شهرستان سمیرم دستگیر شدند، بیان داشت: این متخلفان شکار و زنده گیری پرندگان شکاری مورد حمایت محیط زیست از نوع دلیجه همراه با ادوات زنده گیری در منطقه شکار ممنوع حنا دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه دلیجه پرنده شکاری از سرده شاهین است، اضافه کرد: این پرندگان زیبا در معرض انقراض هستند و در کنترل جمعیت خزندگان، جوندگان و دیگر پرندگان کوچک که مواقعی برای محیط زیست و مزارع و باغ‌ها می‌توانند تبدیل به یک آفت شوند، تاثیرگذار هستند.

جمشیدیان با بیان اینکه دادگاه تجدید نظر اصفهان هر یک از متهمان را به سه سال حبس به صورت پنج سال معلق و ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد، ابراز داشت: همچنین با توجه به دادخواست تقدیمی حفاظت محیط زیست شهرستان، متهمان را به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال خسارت بابت زنده گیری یک دلیجه وحشی، رای قطعی صادر کرد.

 

انتهای پیام/م

 

دستگیری متخلفان شکار در سمیرم

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.