فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از رهاسازی یک عقاب صحرایی در منطقه حفاظت شده دالانکوه در شهرستان فریدن خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی جمشیدیان  با بیان اینکه در روزهای گذشته یکی از دوست‌داران محیط زیست یک عقاب صحرایی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدن تحویل داده است، اظهار داشت: این عقاب از پرندگان حفاظت شده است که در نواحی باز و استپ‌های نیمه بیابانی و کوهپایه‌ها در نزدیک تالاب‌ها زندگی می‌کند.

وی افزود: عقاب مذکور پس از معاینه و تیمار و اطمینان از سلامت کامل توسط محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده دالانکوه رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان دوست‌دار محیط زیست همیار محیط بانان در حفاظت از حیات وحش هستند، تاکید کرد: همچنین در هفته‌های گذشته یک شهروند فلاورجانی یک پرنده شکاری که در باغات شهرستان فلاورجان گرفتار شده بود را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.

وی با اشاره به تعامل شبکه دامپزشکی فلاورجان برای درمان این پرنده، افزود: محیط بانان این پرنده شکاری را که از نوع سارگپه است پس از تیمار و درمان با داروهای مختلف در زیستگاه‌های طبیعی فلاورجان رهاسازی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: به دلیل تخریب زیستگاه و تنگ شدن عرصه زندگی به این پرندگان زیبای شکاری، آنها مجبور به نزدیک شدن به مناطق مسکونی انسانی می‌شوند که این امر مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

یک عقاب صحرایی در منطقه حفاظت شده دالانکوه فریدن رهاسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.