دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک روز معلم، بر اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز معلم، بر اجرای همه جانبه «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» تاکید کرد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
معلمی شغل انبیاست «امام خمینی ره»
فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت و روز معلم یادآور تلاش و مجاهدت قشر خدوم معلم در شکل دهی به آینده جامعه در سایه تعالیم الهی دین مبین اسلام است.
 
معلم مسلمان ایرانی در این روز با اقتدا به استاد شهید مطهری – که جان خود را در راه دفاع از مبانی عقیدتی اسلام فدا کرد _ مانند شمعی فروزان همه توان خود را برای روشن کردن مسیر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی، به میدان می‌آورد.
 
معلم مسلمان ایرانی نه تنها در میدان دانش و علم الگو است بلکه در میدان جهاد عملی و نبرد با دشمنان ایران و اسلام در خط مقدم بوده و خیل عظیم معلمان شهید در دفاع مقدس مبین این موضوع است و در سال‌های اخیر نیز معلمان در جبهه دفاع از حرم اهل بیت «ع» حماسه آفریده‌اند و خون پاکشان تقدیم اسلام شده است.
 
خوشبختانه در سال‌های اخیر و با حمایت و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و با مشارکت نخبگان علمی و مسئولان اجرایی حوزه تعلیم و تربیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» تدوین و تصویب شده است.
 
این سند که به تصریح رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» «نسخه شفابخش حوزه تعلیم و تربیت» است؛ با نگاهی جامع و همه جانبه به مسائل آموزش و پرورش و با عنایت به امکانات و همچنین مشکلات پیش رو، راهکار‌های عینی و قابل اجراء برای نیل به هدف مطلوب ترسیم شده است.
 
امروز قشر خدوم و زحمتکش معلم که علیرغم همه مشکلات همچنان در میدان است، باید ضمن تلاش برای تحقق اهداف این سند مهم، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش را در این مسیر یاری کند.
 
مدیران و مسئولان محترم حوزه تعلیم و تربیت باید ضمن برنامه‌ریزی دقیق برای حل مشکلات معلمان شریف شاغل در این بخش، برنامه‌های عملیاتی و نقشه راه اجرای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» را ترسیم و همه توان خود را برای اجرای این سند به میدان بیاورند.
 
همچنین با عنایت به نقش حوزه تعلیم و تربیت در تحقق اهداف تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور، باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی مناسب صورت پذیرد.
 
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با گرامیداشت روز معلم، که امسال با میلاد مسعود حضرت مهدی «عج» مقارن شده است، و تکریم یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید و تعظیم به خدمات دلسوزانه معلمان فداکار و بزرگوار بر اجرای همه جانبه اسناد راهبردی و بالادستی حوزه تعلیم و تربیت و در راس آن «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» به منظور تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی در حوزه سرنوشت ساز تعلیم و تربیت تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار