پیشکسوت وزنه برداری گفت: مشکلات مالی و سخت افزاری شهرستان‌ها بر روی نتایج و عملکرد وزنه برداران درعرصه‌های بین المللی اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کوروش باقری مربی و پیشکسوت وزنه برداری در گفت و گو با رادیو در پاسخ به این سوال که وزنه برداری ایران رده های سنی جوانان و نوجوانان در مجموع رقابت های بین المللی یک منحنی سینوسی داریم، بدین معنی که گاهی بالا می رویم و گاهی پایین می آییم، دلیل این مسئله چیست اظهار کرد: به اعتقاد من در رده جوانان تا حدودی بهتر از نوجوانان کار کردیم. نتایجی که بخش جوانان و مخصوصاً نوجوانان ما بدست می آورند با فعالیتی که در شهرستان ها و استان ها صورت می گیرد، کاملاً ارتباط مستقیم دارد. بنده زمانی که مسابقات نوجوانان و رکوردهایشان را رصد می کردم، احساسم بر این بود که شاید مشکلاتی که در شهرستان ها وجود دارد، اعم از مشکلات مالی و سخت افزاری، روی نتایج تأثیر گذاشته و در رده نوجوانان مثل همیشه نیستیم. امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که شهرستان ها با دلگرمی بیشتری فعالیت های خود را انجام دهند. موتور محرکه هر رشته ورزشی از شهرستان ها و هیأت های استانی شروع می شود.

باقری تصریح کرد: یک اتفاق جدید افتاده که قابل تحسین است. آن هم حضور بانوان نوجوان در مسابقات آسیایی است. به غیر از باجلانی مشخص است که 3 بانوی دیگری که در رقابت ها حضور دارند، به دلیل نبود شرایط و فرصت کافی تمرینات جدی نداشتند و بنده از این حیث به خانواده وزنه برداری تبریک می گویم.

او در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم رسیدگی لازم به وضعیت موجود در رده نوجوانان و جوانان چیست بیان کرد: ما بدون ایجاد زیرساخت ها وزنه برداری بانوان را راه انداختیم. این کار زیبایی است اما اکنون مجبور هستم سالن هایی که در اختیار آقایان هستند را ساعاتی در اختیار بانوان قرار دهیم. استهلاک وسایل موجود در سالن ها بیشتر می شود و به لحاظ بودجه ای بعید می دانم که تا به این لحظه حضور بانوان باعث شده باشد، ردیف بودجه بیشتری به فدراسیون یا استان ها تعلق گرفته باشد، بنابراین مجبور هستیم بخشی از بودجه آقایان که اصلاً کافی نبوده را به بانوان اختصاص بدهیم. از طرف دیگر در مسابقات قهرمان کشوری رده های سنی نوجوانان و جوانان حضور استان ها چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی کمرنگ تر بود که همه این مسائل می تواند روی تیم های ملی، مخصوصاً نوجوانان مؤثر باشد.

پیشکسوت وزنه برداری خاطر نشان کرد: فدراسیون قطعاً ضعف هایی دارد و برخوردهای شخصی صورت گرفته است. افرادی که حضور داشتند، تبدیل به افراد خودی و غیرخودی شده اند و این موضوع باعث شده ما خیلی از افراد شایسته را چه در فدراسیون و چه در استان ها را از دست بدهیم.

انتهای پیام/

اظهارات کوروش باقری درباره وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار